Enhetschef Ärendeprocess
Göteborgs Stad, Stadsbyggnadskontoret / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Stadsbyggnadskontoret i Göteborg Göteborg utvecklas, växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Byggnadsnämnden och stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Tillsammans med andra förvaltningar i staden skall våra cirka 260 medarbetare skapa förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
Avdelningen för Verksamhetsstyrning arbetar med styrning-ledning-uppföljning och omfattar idag enheterna kommunikation, juridik, personal, kvalitet och ekonomi. Vi ansvarar för utveckling av förvaltningsgemensamma processer och stödjer verksamhetsavdelningarna utifrån ett coachande förhållningssätt.
Publiceringsdatum2012-09-18ArbetsuppgifterVi söker dig som vill vara med och skapa och leda en ny enhet för förvaltningens ärendeprocess. Du arbetar direkt under avdelningschefen för verksamhetsstyrning och kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp.
I ärendeprocessen ligger funktioner för nämndadministration, posthantering, diarieföring/registratur och arkiv. Uppgifterna spänner över flera administrativa områden. Arbetet styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer. Enhetens arbete berör frågor som offentlighet och sekretess, ärendehantering, rättssäkerhet, likabehandling mm.
Som chef för enheten blir ditt uppdrag att utveckla en effektiv administration och att styra och stödja förvaltningens ärendehantering. Aktuella frågor är bland annat att utveckla ärendeprocessen (från inkomna handlingar, politisk beredning, expediering och arkivering), att öka tillgängligheten av handlingar samt att arbeta för teknisk utveckling inom enhetens ansvarsområden, till exempel genom digitalisering. Att hålla samman det administrativa arbetet med nämnden är prioriterat.
Kunderna är både interna och externa. Förvaltningens arkiv har flest kundbesök på hela förvaltningen.
KvalifikationerVi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som gillar att vara ledare. Du är skicklig på att i både tal och skrift kommunicera och har förmåga att engagera andra. Du har en positiv grundinställning och driver det fram till mål. Du är strategisk, har helhetssyn och levererar med hög kvalitet. Kundnytta och kundbehov är fokusområden för dig. Du behöver också ha en hög IT-mognad. Vi vill gärna se en mångfald bland personalen som speglar dagens Göteborg.
Vi vill att du har en för enheten relevant högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet från kvalificerat arbete från en politiskt styrd organisation
Erfarenhet som nämnd-/utskottssekreterare eller från arkivarbete är meriterande. Erfarenhet från arbete i ledande position är ett krav. Kännedom om och intresse för samhällsplanering är positivt.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100 % dagtid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-12
Ange följande referens när du ansöker: A291723
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLouise Ekdahl, 031-368 15 07,
louise.ekdahl@sbk.goteborg.seFacklig kontaktBeatrice Udén, 031-3681601,
beatrice.uden@sbk.goteborg.seThord Lagercrantz, 031-368 15 45,
thord.lagercrantz@sbk.goteborg.seFöretagGöteborgs stad, Stadsbyggnadskontoret
AdressGöteborgs stad, Stadsbyggnadskontoret
Jobbnummer 1342888
Observera att sista ansökningsdag har passerat.