Enhetschef, Ängsbackens äldreboende 2

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Som ledare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Ditt ledarskap präglas av mod, tydlighet och nyfikenhet. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

Omsorgsförvaltningen med ca 1275 anställda omfattar tre verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Dessa delar innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.

Inom Omsorgsförvaltningen finns en ledningsgrupp som har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning m.m.

Vi söker en engagerad och modig enhetschef till Ängsbackens äldreboende 2. Ängsbacken består av 44 lägenheter. På Ängsbacken finns tillagningskök. Vi är idag 38 tillsvidareanställda medarbetare.
Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• friskvård till förmånligt pris (fr.o.m. 1/1-22 friskvårdsbidrag)
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen


Publiceringsdatum
2021-12-03

Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för personal, arbetsmiljö, budget samt kvalitets- och utvecklingsarbete inom ditt ansvarsområde. Du hanterar både strategiska och operativa frågor i ett nära samarbete med övriga enhetschefer inom verksamhetsområdet. Du har tillgång till administrativt stöd.
Du stärker och motiverar medarbetarna i det dagliga arbetet.

Vi erbjuder dig möjligheten till ett mångsidigt och meningsfullt arbete med många spännande och roliga arbetsuppgifter som chef och ledare hos oss.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning som t ex social omsorg, socionom eller inom annat område som kan bedömas som relevant för tjänsten.

Vi ser helst att du har erfarenhet av ledarskap inom äldreomsorg och att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser det som självklart att du är insatt i den lagstiftning som styr verksamheten. Vi söker dig som är trygg och stabil i dig själv och som är bra på att lyssna in andra. Du som söker är bra på att planera och strukturera ditt eget arbete. Du har en positiv inställning genom att du ser möjligheter före hinder. Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet och god helhetssyn. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som ny ledare har du förmånen att få gå vårt uppskattade interna ledarprogram. Vår ledstjärna är det situationsanpassade personliga ledarskapet med ett tillitsfullt, coachande och hälsofrämjande förhållningssätt. Tillsammans arbetar vi för ett långsiktigt hållbart arbetsliv där alla får möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt.

I våra verksamheter arbetar 3000 människor inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "138-21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Verksamhetschef särskilt boende
Carina Sjöberg
carina.sjoberg@sandviken.se
026- 24 14 21

Jobbnummer
6171163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: