Enhetschef
Orust kommun / Sjukvårdschefsjobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Orust,
Stenungsund,
Lilla Edet,
Uddevalla,
Lysekil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Orust kommun i Orust,
Tjörn eller i
hela Sverige Sektor omsorg har drygt 500 medarbetare och är uppdelat i tre verksamheter;
Vård och omsorg, Äldreomsorg samt Socialt stöd
Inom Vård och omsorg finns sektor omsorgs Bemanningsenhet, Service- och utvecklingsenhet, Korttidsenhet samt Hälso- och sjukvårdsenheten bestående av en sjuksköterskeenhet och en rehabenhet. Service- och utvecklingsenheten har under det senaste året formats utifrån sektorns behov och nu är det dags att göra den permanent.
I enheten Service- och utveckling ingår sektor omsorgs administration med exempelvis avgiftshandläggning, systemadministration, införande av olika digitaliseringsprojekt och verksamhetsspecifik administration riktad mot individ- och familjeomsorg. Enheten hanterar också övergripande delar av systematiskt kvalitetsarbete och verksamhetsplanering.
Publiceringsdatum2022-12-06ArbetsuppgifterVi söker dig, en engagerad ledare med stort intresse och engagemang som inspireras av att leda andra för att skapa goda resultat och säkerställa en kvalitativ god kommunal vård och omsorg. I rollen som enhetschef har du ett arbetsgivaransvar för verksamhet, personal och ekonomi. Du ansvarar för att följa upp, analysera och anpassa verksamheten kontinuerligt. Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschefen för Vård och omsorg. Du kommer att arbeta nära övriga enhetschefer inom Vård och omsorg, Äldreomsorg och Socalt stöd och ingå i ledningsgruppen med enhetschefer från Vård och omsorg. I rollen ingår även att stötta och coacha kollegor i kvalitetsledningssystemet Stratsys.
Om dig
Du som söker den här tjänsten ska ha en relevant högskoleutbildning inom området samt ha erfarenhet av att arbeta som chef. Ledarskapserfarenhet från kommunal vård och omsorg är ett krav. Du har goda kunskaper om de regelverk som styr verksamheten och erfarenhet och kunskap av att arbeta med verksamhetsplanering i Stratsys samt utredning enligt lex sarah. Du behöver vara väl förtrogen med ekonomi- och personalfrågor. Du har en god förmåga att uttrycka och formulera dig i både tal och skrift. Du behöver ha en god datorvana då vi arbetar i flera olika verksamhetssystem.
Som ledare är du tydlig, handlingskraftig, lyhörd, har en förmåga att engagera medarbetarna och skapa trygghet och delaktighet samt ser verksamheten ur ett helhetsperspektiv.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper som ett tydligt ledarskap och ett gott bemötande.
För alla personer som ska arbeta inom skola eller HR enheten/Ekonomienheten, chefstjänst inom sektor omsorg samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg kommer utdrag från belastningsregistret genomföras innan anställning kan ingås.
Övrig informationPlacering: Sektor omsorg, Vård och omsorg
Arbetstid/varaktighet: Tillsvidare 100%
Tillträdesdag: 2023-01-01
Körkort: B-körkort
Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Sista dag att ansöka är 2022-12-20
Kontaktpersoner: Anneli Karlsson Verksamhetschef Vård och omsorg 0304-33 47 05
Fackliga kontaktpersoner: Orust kommuns växel 0304-33 40 00
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.
Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
www.orust.se Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Orust kommun (org.nr 212000-1314),
http://www.orust.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Anneli Karlsson, Verksamhetschef
0304-33 47 05 Jobbnummer 7234594
Observera att sista ansökningsdag har passerat.