Enhetschef - Resurs till sociala sektorn
Eksjö Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Eksjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Eksjö,
Nässjö,
Ydre,
Vetlanda,
Kinda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eksjö Kommun i Eksjö Vi är många som jobbar i Eksjö kommun- ca 1600 medarbetare- och vår främsta uppgift är att tillhandahålla den service som alla behöver för att leva ett gott liv. Eksjö kommun består av olika sektorer där Sociala sektorn utgörs av verksamheter som Äldreomsorg, Omsorg, Hälso- och sjukvård och Socialt stöd. Vår uppgift är att frigöra och stödja resurser hos kommunens medborgare med sociala, psykiska och fysiska begränsningar.
Publiceringsdatum2016-02-04ArbetsuppgifterLedarskapet i sociala sektorn är utmanande och inspirerande. Som chef är du en viktig ambassadör för kommunen som verksamhet och arbetsgivare. Att arbeta som chef i en politiskt styrd organisation är att medverka i den demokratiska processen som är basen i vårt samhälle. Din uppgift som chef är att omsätta de politiska besluten i handling och tillsammans med dina medarbetare åstadkomma en effektiv och bra verksamhet.
Vi har i Eksjö kommun fått möjlighet att inrätta en ny tjänst; Enhetschef-Resurs. Vi tror att den här tjänsten i huvudsak attraherar två målgrupper:
Du som är nyutbildad, och vill få chansen att växa in i chefsrollen, genom att prova på olika verksamhetsområden. Du får möjligheten att få erfarenhet av ett traditionellt chefsuppdrag inom både äldre- och funktionshinderomsorg.
Eller du som har en lång och bred kunskaps- och erfarenhetsbas, som du ser kan bidra till verksamhetsutveckling, och du känner att dina kunskaper kan få komma till sin rätt, på ett nytt sätt.
Oavsett vad du kommer ifrån, söker vi dig som vill vara chef, med eget ansvar för en mindre enhet/grupp, och använda resten av din arbetstid på ett nytt sätt. Som Enhetschef - Resurs har du din basplacering inom hemtjänsten, med ansvar för ett arbetslag. Det uppdraget motsvarar ca 30% av tjänsten.
Övrig tid finns du som resurs inom Sociala sektorn. Du kommer att arbeta med tidsbegränsade uppdrag. Det kan t.ex. vara att vara ansvarig för ett projekt/förbättringsarbete inom sociala sektorn. Det kan också vara att du går in för en avgränsad period och "tar över" en chefkollegas löpande arbetsuppgifter, så att denne kan fokusera sig på att utveckla sin enhet, sitt/sina arbetslag. Det kan också vara att ersätta en annan chef vid längre frånvaro, t.ex. längre semesterledighet utanför sommarperioden.
För att du ska få en bra arbetsmiljö, kommer dina uppdrag att regleras i dialog med Äldreomsorgschefen och Biträdande Socialchef. Utifrån din personliga kompetens och intresse, finns det goda möjligheter att påverka innehållet i tjänsten.
Som enhetschef är du underställd äldreomsorgschef och ingår i områdets ledningsgrupp.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomutbildning, social omsorg eller annan relevant högskoleutbildning, t.ex. PA-programmet. Vi ser gärna att du ha tidigare erfarenhet av arbete i ledande befattning på motsvarande nivå och goda kunskaper inom vård- och omsorgs samt socialtjänstlagen.
ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan, ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsvertyg "offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: 1 mars eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-21
Ange följande referens när du ansöker: A540310
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Martinson, Äldreomsorgschef 0381-360 20
Facklig kontaktMonica Henriksson, Akademikerförbundet 0381-366 12
Jean Swärdh, Vision 0381-366 34
FöretagEksjö kommun
AdressEksjö kommun
Södra Kyrkogatan 4
57580 Eksjö
KontorsadressSödra Kyrkogatan 4 Eksjö
Jobbnummer 2652087
Observera att sista ansökningsdag har passerat.