Enhetschef - Myndighetsenheten
Sölvesborgs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sölvesborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sölvesborg,
Bromölla,
Karlshamn,
Olofström,
Kristianstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sölvesborgs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Sölvesborg Vård- och omsorgsförvaltningen består av tre verksamhetsområden: Särskilt boende/bemanningsenhet, hemtjänst samt hälso- och sjukvårdsverksamhet och myndighetsenhet. Totalt är vi cirka 450 medarbetare. Vårt arbetssätt bygger på att vi ska bemöta varje människa med respekt, och vi strävar mot att alla våra brukare ska ingå i en positiv och levande gemenskap som ger trygghet och glädje i vardagen.
Placering: Myndighetsenheten
Arbetsgruppen, Myndighetsenheten, som söker ny chef består av biståndshandläggare, LOV-handläggare, hemgångsteam, avgiftshandläggare samt en äldrekurator. Det huvudsakliga arbetsområdet är myndighetsutövning gentemot enskilda. I dagsläget består arbetsgruppen av tolv personer.
Som chef för myndighetsenheten ingår du i en ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschefen och enhetschefer för andra verksamhetsområden.
Publiceringsdatum2022-06-15ArbetsuppgifterDu som söker tjänsten kommer ha ansvar för personal- och arbetsmiljö, ekonomi samt vara en viktig resurs för att enheten uppfyller uppsatta mål.
Som enhetschef blir ditt uppdrag att på ett systematiskt sätt, utifrån lagstiftning och politiska mål, driva pågående och nya utvecklingsarbeten och förbättringar. Du ska verka för att målen för verksamheten uppfylls, både kvalitativt och ekonomiskt. Du ska utveckla samarbeten med övriga verksamheter och leda för att få engagerade medarbetare.
KvalifikationerMinst treårig högskoleutbildning som exempelvis Socionomexamen eller annan högskole- eller universitetsexamen som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.
Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av IBIC (individens behov i centrum) och LOV (lagen om valfrihetssystem) samt har erfarenhet av biståndshandläggning eller som chef inom äldreomsorgen. I och med dessa erfarenheter har du även god kunskap i aktuell lagstiftning och gällande rättspraxis.
Vi söker dig, en ledare som är öppen och social samt kan se sina medarbetares potential. Din kommunikation ska vara tydlig och positiv såväl med medarbetare, kollegor som med närmsta chefer. Du är innovativ och kan ta egna beslut samtidigt som du har förmåga att skapa engagemang och driva enhetens utveckling framåt. Som ledare vill du även arbeta nära dina medarbetare i samverkan med organisationens övriga professioner.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav..
ÖVRIGT
I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här.
Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på
www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter till både Karlskrona och Malmö.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSölvesborgs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "44/22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sölvesborgs kommun (org.nr 212000-0852)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sölvesborgs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Verksamhetschef
André Jönsson
0456-81 63 24 Jobbnummer 6745808
Observera att sista ansökningsdag har passerat.