Enheten för behörighet 1 söker utredare

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.

Avdelningen för regler och behörighet svarar för myndighetens regelstyrning genom att utarbeta föreskrifter, allmänna råd och meddelandeblad. Avdelningen svarar för all myndighetsutövning, liksom för legitimationer och andra behörighetsärenden. Här hanteras också statsbidrag och tillståndsgivning. Enheterna för behörighet prövar och utfärdar legitimationer, specialistkompetensbevis, intyg med mera till såväl svensk som utländsk personal i hälso- och sjukvården. Till behörighetsenhet 1, som handlägger ansökningar om specialistkompetens samt EU-ansökningar, söker vi nu en utredare.

Vi söker dig som vill

• utreda ansökningar om behörighet samt fatta beslut i vissa ärenden
• besvara förfrågningar rörande behörighet
• utfärda intyg gällande behörighet.

Kvalifikationskrav 

• Juridisk eller annan utbildning som Socialstyrelsen finner relevant.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt.
• Minst tre års erfarenhet som handläggare inom offentlig förvaltning.

Arbetet ställer krav på att du har en god initiativförmåga, är flexibel samt bra på att samarbeta. Du är van att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta mål och har ett gott ordningssinne. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har 

• intresse av hälso- och sjukvårdsfrågor samt juridiken inom området
• EU-rättslig utbildning och/eller arbetat med EU-rättsliga frågor.

Anställningsinformation

Anställningen är tillsvidare, på heltid, med sex månaders provanställning och placering i Stockholm.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på socialstyrelsen.se. Sista ansökningsdag är 2016-08-28. Ansök genom att klicka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1-20825/2016. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Fackliga företrädare: 

Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-08-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena  Scarabin, enhetschef 075-247 4055
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist 075-247 3309

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm

Kontorsadress
106 30 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2971215

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: