Engagerad receptionist/kundsupport till Kista!
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du en inre längtan efter att serva kunder och jobba med problemlösning på dagarna? Då har vi på Adecco Outsourcing det perfekta uppdraget för dig och det startar nu!
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer i din roll att jobba i företagets reception men också med kundsupport gentemot företagets kunder. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att vara att svara i telefon och fax samt svara på produktorder som kommer in via webben. Du kommer även att registrera order i företagets system. Genom orderprocessen ansvarar du för att ta fram information som behövs kring lager etc. Till dina arbetsuppgifter hör att ta beslut kring rutiner som gäller frågor från kunder, fakturor samt förfrågningar. Att lösa problem som rör fakturafrågor, nya order, reklamationer samt produkttransporter kommer att bli en del av din vardag. Du kommer att samarbeta med tvärfunktionella team i kundservicerelaterade projekt och du kommer även att vara delaktig i IT-relaterade projekt på arbetsplatsen. Utöver detta ingår att ta fram och analysera rapporter som rör kundserviceområdet.
Vem trivs här?
Har du en avslutad gymnasieutbildning och några års erfarenhet av kundservice/support kommer du att trivas i rollen som kombinerar kundsupport och reception. Du har tidigare erfarenhet av att jobba med telefonväxel, gärna Meridian. Då du i arbetet kommer att komma i kontakt med internationella kontakter är det viktigt att du känner dig bekväm i konversation på engelska, både skriftligt och muntligt. I din roll kommer Officepaketet att vara ett dagligt verktyg och du kommer särskilt att arbeta i Excel vilket gör att du behöver ha mycket goda kunskaper i det programmet. Du som har vana av att arbeta i flera system samtidigt kommer snabbt att sätta dig in i arbetet. Är du en positiv och flexibel person som kan hantera olika typer av människor kommer den här rollen att passa just dig. Att du är kommunikativ och kan ta kloka beslut trots stressiga situationer är två viktiga aspekter i detta arbete. Det faktum att du är serviceminded och har en förmåga att arbeta självständigt kommer att hjälpa dig i ditt arbete och göra att du utvecklas.
Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån eller klicka på följande länk:
http://www.adecco.se/sv-SE/soker_du_jobb/Pages/platsannons.aspx?adid=1539556Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Lovisa Kvam på tel: 08-598 980 02 eller
lovisa.kvam@adecco.seVid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2012-06-08Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 1267585
Observera att sista ansökningsdag har passerat.