Engagerad Marknadskoordinator
Stockholms Auktionsverk / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Auktionsverk i Stockholm Vi eftersöker nu en projektledare för koordinering av företagets kommunikation och marknadsföring ? en nyckelroll i ett energiskt auktionshus med en gedigen historia. Stockholms Auktionsverk etablerades 1674 och är idag världens äldsta auktionshus och en av de ledande nordiska marknadsplatserna för konst, konsthantverk och äldre och modernare antikviteter. Vi är just nu inne i en intensiv och spännande utvecklingsprocess med ett allt större fokus på onlineauktioner. Samtidigt fortlöper arbetet som en stor, ambitiös operatör inom Fine Art vid klubbauktionerna. Vi söker dig som med ett starkt engagemang och stor drivkraft smittar av dig och inspirerar med din positiva inställning till jobb och kollegor. Du bör vara en social och utåtriktad person som har lätt för att skapa och förvalta nya relationer. Du är självgående men kan också sparra och ta emot råd och vägledning och kan vara med och lyfta Stockholms Auktionsverk ännu högre och göra oss ännu mer digitala.
Ansvar för projektledning, koordinering och implementering av innehåll till auktionshusets kommunikationsplattformar såsom redaktionellt arbete på auktionsverket.se/.com
Administration och redaktionellt arbete med historier om föremål, olika teman och trender i våra nyhetsbrev och i våra sociala medier
Framtagande av presstexter och koordinering av pressaktiviteter
Planering och bokning av annonsmedier
Förmedling och uppföljning av kampanjer både internt och externt
Förmedling och uppföljning av temaauktioner både internt och externt
Leda och genomföra evenemang som ambassadör för kunder under Stockholms Auktionsverks traditionsrika och inspirerande VIP-visningar inför katalogauktioner
Organisering av kulturella samarbeten och välgörenhetsorganisationer
Hantering av koncernens medverkan i Tv-produktioner
Planering av kundmiddagar hos Stockholms Auktionsverk på Nybrogatan 32
Stockholms Auktionsverk ägs av Lauritz.com koncernen. Arbetsrollen är en del av Lauritz.coms internationella marknadsavdelning där 14 anställda ingår och leds av koncernens marknadsdirektör. I gruppen ingår ett överlappande och nära samarbete i synergi med dess övriga medlemmar. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö där besluten fattas snabbt och där alla hjälper varandra med både höga insatser och praktiska uppgifter. Tonen är hövlig och vi värdesätter humor och ett glatt humör. Placering för tjänsten är Magasin 5, i Frihamnen.
Akademisk utbildning eller motsvarande yrkesutbildning inom marknadsföring och kommunikation
Minimum 5-10 års erfarenhet av liknande tjänst på en marknads- eller kommunikationsavdelning, på kund eller leverantörssidan
Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande
Utmärkt projektledar- och koordinatorkompetens
God skribent med en stark kommunikationsförmåga
Kunskap om hantering av high end-varumärken
Förmågan att kunna nätverka på hög nivå inom olika branscher
Strukturerad, envis och effektiv
Ansvarsfull, van att ta egna initiativ och god samarbetsförmåga
Mycket van IT-användare
Målinriktad med hundraprocentigt engagemang
Gott ordningssinne och god överblick
Stockholms Auktionsverk ser mångfald som en resurs och uppmanar alla, oavsett kön, ålder, religion och etnisk tillhörighet, att söka anställning hos oss.
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Talentia. Välkommen att skicka ditt CV på engelska till
susanne.krueger@talentia.se så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2016-02-08KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
FöretagStockholms Auktionsverk
AdressStockholms Auktionsverk
Stockholm
11556 Stockholm
KontorsadressPalermogatan 21-23, Magasin 5
Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2659466
Observera att sista ansökningsdag har passerat.