Engagerad arkivarie till arkivenheten

Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Arkivariejobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se




Publiceringsdatum
2017-11-15

Arbetsuppgifter
Har du ett starkt samhällsengagemang och intresse av att jobba i offentlig förvaltning? Vill du dessutom vara med på en spännande resa kring uppstarten av en ny gemensam arkivenhet? Då är det dig vi söker!

Lekeberg, Laxå och Askersunds kommuner söker nu en arkivarie till vår gemensamma arkivenhet. Enheten kommer bestå av två personer varav du blir en. Ni är placerade i kommunhuset i Fjugesta i Lekebergs kommun, men arbetar mot alla tre kommunerna.
Arbetet kring arkiv sker även i nära samarbete med övriga kommuner i Sydnärke och här finns stora utvecklingsmöjligheter. Organisatoriskt kommer ni att tillhöra den administrativa avdelningen i Lekeberg som består av 10 personer med utredningssekreterare, arkivarie, administrativ handläggare, säkerhetsstrateg, kommunikatörer samt receptionister.

Arkivenheten ska på uppdrag av arkivmyndigheterna ansvara för kommunernas respektive centralarkiv, vilket bland annat innebär att upprätta arkivbeskrivningar och arkivförteckningar samt sekretessprövning i samband med utlämning av handlingar. Arkivenheten ska också ge råd, ansvara för samordning och information angående arkivfrågor och utöva tillsyn.
Arkivenheten ansvarar för att leda införandet av e-arkiv. Kommunerna är i startgroparna kring e-arkiv och arbetar aktivt kring att digitalisera verksamheter och processer där arkivfrågan är en viktig del.

Som anställd i Lekebergs kommun kan du under vissa förutsättningar ta del av en rad förmåner:

• Friskvårdsersättning upp till 2000 kr/år
• Möjlighet till flera semesterdagar
• Flexibel arbetstid
• Personalbil till bruttolöneavdrag



Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har en högskoleutbildning i arkivvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• har arbetat minst ett par år som arkivarie
• har god kännedom om gällande lagstiftning
• har god kunskap i det svenska språket
• har körkort med behörighet B

Det är en fördel om du har kunskap om processorienterad arkivredovisning och det är meriterande om du har arbetat med dokumenthanteringsfrågor och uppbyggnad av e-arkiv.

Som person är du utåtriktad och pedagogisk och du har god förmåga till samarbete. Du har integritet, mod och står upp för din kompetens. Du måste tycka om och ha fallenhet för struktur, ordning och reda och vara noggrann. Du bör trivas med ett självständigt arbete och ta eget ansvar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-22
Ange följande referens när du ansöker: A731354
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Olofsson gustav.olofsson@lekeberg.se 070-640 16 70

Företag
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
3803938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen: