Elgiganten Kungsgatan - Serviceansvarig 90 %
Elgiganten Kungsgatan / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elgiganten Kungsgatan i Stockholm Elgiganten AB ingår i Elkjøpkoncernen som är en av de största aktörerna inom detaljhandel i Norden. Koncernen ägs av Dixons Carphone Plc, med huvudkontor i England. Elkjøpkoncernen består av flera olika kedjor i hela Norden; Elkjøp och Lefdal i Norge, Elgiganten, Electroworld och Phone House i Sverige, Elgiganten i Danmark och på Åland, Gigantti i Finland, Elko på Island och Elding på Färöarna. Alla varuhus i dessa kedjor får sina produkter från ett centralt lager i Jönköping. Vi har byggt upp en mycket stark position på marknaden genom att ha kompetenta medarbetare, starkt fokus på utbildning och utveckling av personal, kostnadseffektivitet, effektiva logistiklösningar och inköpssystem samt aggressiv marknadsföring av kända märkesvaror. Elkjøpkoncernen växer stadigt och etablerar hela tiden nya varuhus.
I Sverige har vi idag cirka 160 st varuhus och butiker fördelat över landet från Ystad till Kiruna.
Vill du bli en del av ett vinnande team? Vårt första varuhus öppnades 1994 och sedan dess har vi utmanat våra konkurrenter, pressat priserna på hemelektronik och erövrat den svenska marknaden. Vi har idag 70 varuhus i Sverige med ett 1800 tal anställda. Vår starka företagskultur präglar vårt sätt att agera vilket är nyckeln till vår framgång. Vi tror på individen och dennes vilja att ta eget ansvar och utvecklas. Därför söker vi dig som har en önskan att göra karriär inom företaget och som genom hårt arbete och ett brinnande engagemang vill bidra till nya framgångar. För att säkra den fortsatta utvecklingen framöver söker vi nya kollegor.
Till vårt varuhus på Kungsgatan/ Sthlm söker vi nu en serviceansvarig till vårt ServiceCenter på anställningsgraden 90% av heltid.
Beskrivning av tjänsten:
Lagret ansvarar för logistiken kring varuhusets varuflöde, vilket kräver såväl fysiska som administrativa kontroller, rutiner och ordning. Arbetet inkluderar bland annat varumottag, utleverering av produkter till kunder, hantering av reklamationer, skicka produkter på service samt avfallshantering.
Som serviceansvarig på Elgiganten har du ett övergripande driftansvar över lagret och du ingår i varuhusets driftgrupp när lageransvarig ej är på plats. Som serviceansvarig är du ansvarig för avdelningens fysiska och administrativa kontroll, ordning och rutiner. Din uppgift som serviceansvarig är även att motivera och engagera kollegor och att leda avdelningen framåt i lageransvarigs frånvaro.
I arbetet är det viktigt att du i alla möten med kunder ger den bästa tänkbara servicen. Att ge god kundvård är inte bara viktigt vid köp , utan även före och efter köp . Att kunden är nöjd med sin köpupplevelse är av yttersta vikt för oss och en förutsättning för att kunden ska komma tillbaka och handla just hos oss igen.
Vi söker en Gigant:
För oss är det viktigare att Du passar in i vår starka företagskultur än att Du har en imponerande meritförteckning. Du har en mogen inställning till arbete och har både förmågan och viljan att göra ditt absolut bästa. Därför söker vi dig:
: som vill ge den bästa servicen!
För att du ska trivas och bli framgångsrik i ditt arbete är det viktigt att du är driven och utåtriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Du är ärlig, ödmjuk och lyssnar på kunden och kundens behov. Du är också en motiverande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. En Gigant löser de problem som uppstår på ett effektivt sätt. Du har ett brinnande intresse och håller dig uppdaterad gällande företagets produkter.
: som vill skapa resultat!
Du är en tävlingsmänniska med affärssinne som vill bidra till positiva resultat för företaget. Som Gigant skapar du resultat både individuellt och i grupp. Du arbetar därför hårt och tar dig an dina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ då du är engagerad, ambitiös och målinriktad.
: som kan leda och motivera andra!
Som serviceansvarig är du en nyckelperson för varuhusets och företagets framgång. Du ska vara en förebild för dina medarbetare genom att vara en föredömlig Gigant. Driften av avdelningen sköts därför inte från kontoret utan resultat nås genom din aktiva medverkan på avdelningen. Då arbetet innebär förändringar, högt tempo och möten med olika människor krävs det att du är flexibel i din ledarroll. Vidare är du en teamorienterad person som har lätt för att kommunicera, delegera och har en vilja att få dina medarbetare att utvecklas. Vi ser gärna att du har dokumenterad ledarerfarenhet samt erfarenhet från detaljhandeln.
Vi erbjuder:
Avtalsenlig lön och pension Generöst bonusavtal och förmåner En utpräglad företagskultur Omfattande utbildningsprogram inom försäljning, kundvård, ledarskap och personlig utveckling Goda karriärmöjligheter
Vi på Elgiganten värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Klicka på länken nedan, "Skicka ansökan", för att söka denna tjänst.
Med vänliga hälsningar
Vidar Schramm
Avdelningsledare Logistik
Elgiganten Kungsgatan
Sista ansökningsdag:
2016-04-31
Anställningsgrad:
Deltid 90%
Arbetstider:
Dagtid, helger
Publiceringsdatum2016-04-24TillträdeEfter överenskommelse
Varaktighet, arbetstid
90 % Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningDeltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVidar Schramm
FöretagElgiganten Kungsgatan
AdressElgiganten Kungsgatan
Kungsgatan 12-14
11135 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 12-14
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2802312
Observera att sista ansökningsdag har passerat.