El-inköpare med intresse för avtalsförvaltning till Stockholms s

Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



El-handel, uppföljning och kommunikation

Serviceförvaltningen har också i uppdrag att tillgodose kommunkoncernens totala behov av elkraft inom ramen för stadens elhandelspolicy och -strategi.

Stockholms stad har ca 11 700 anläggningar och en årlig förbrukning om ca 660 GWh, samt en viss egen produktion av el. Det ställer stora krav på såväl erfarenhet och känsla för börshandel, som uppföljning, administration och kommunikation.

Vi söker därför dig med erfarenhet av storskalig handel som också är intresserad av att arbeta med andra typer av avtal inom närliggande kategorier.

En spännande tjänst för dig som tilltalas av att samarbeta, utmana och göra det komplexa enkelt!

Välkommen till avtalsenheten

Verksamhetsområde upphandling och inköp har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning. Vi är uppdelade i tre olika enheter; upphandling, avtal och e-handel och är idag cirka 50 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer.

Den här rollen ingår i avtalsenheten där du kommer att arbeta tillsammans med positiva och kompetenta kollegor såväl inom enheten som i flera tvärfunktionella team inom hela kommunkoncernen.

Din roll

I rollen som el-inköpare samlar du in och sammanställer den totala elförbrukningen, samt den totala elkostnaden för Stockholms stad. Du arbetar med prognostisering av elförbrukning, agerar utifrån styrande dokument samt beslutar om prislåsningar inom ramen för detta. I din roll ingår att informera elleverantören om volymförändringar samt att ta fram budgetpris och kommunicera detta till stadens bolag och förvaltningar. Du tar fram underlag för stadens punktskatteredovisning. Du driver ett nätverk där du samarbetar med de elansvariga i stadens bolag och förvaltningar, samt arbetar nära den upphandlare som upphandlat stadens elavtal.

Som avtalsförvaltare har du det övergripande ansvaret för avtalen inom ditt ansvarsområde genom hela processen från implementering till avslut. Genom proaktiv och kontinuerlig uppföljning förvaltar du de avtal som staden har med respektive leverantör. På så sätt bidrar du till kvalitetssäkrade leveranser till stadens invånare.

Din erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som

- har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- har dokumenterad erfarenhet från storskalig handel/börshandel med el/valuta/värdepapper/råvaror eller liknande
- har erfarenhet av självständigt arbete inom inköp och god förståelse för hela inköpsprocessen
- har en övergripande förståelse för LOU (lagen om offentlig upphandling) eller erfarenhet av att arbeta inom en på annat sätt reglerad verksamhet
- har vana vid och goda kunskaper i att använda programmerade Excel-databaser
- har goda generella datorkunskaper i IT-verktyg och är van att arbeta i Office-paketet
- obehindrat kommunicerar på svenska i tal och i skrift

Det är meriterande om du har:

- Projektledarerfarenhet

Vi söker dig som trivs med att omväxlande arbeta med såväl handel, processutveckling som ren administration och är duktig på att driva, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du känner dig bekväm i uppgiften att tolka och vidareförmedla avtalsvillkor och omsätta dessa till instruktioner för användare. Du kommunicerar och samarbetar på ett förtroendeingivande och tryggt sätt. Du har ett starkt fokus på resultat och ser till hela organisationens bästa i agerande och beslut.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Vad erbjuder vi?

Här erbjuder vi dig en utvecklande roll med omväxlande arbetsuppgifter och stort fokus på processutveckling och kommunikation. Du arbetar tillsammans med engagerade och kunniga kollegor, där alla har ett stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. En central del i det arbetet är vidareutvecklandet av våra processer, rutiner och arbetssätt. Gruppen som idag består av 15 personer och en enhetschef kännetecknas av en prestigelös kultur där samverkan och erfarenhetsutbyte är självklart.

Vår goda arbetsmiljö ser vi som en förutsättning för ett framgångsrikt utvecklingsarbete och vi bidrar alla aktivt till att skapa en trivsam och lärande miljö. Dessutom får du här ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling, sommartid och flexibel arbetstid. Hos oss kan du delvis arbeta på distans och får goda möjligheter att planera din tid med frihet under ansvar. Vi står inför övergång till aktivitetsbaserad arbetsplats i våra trevliga lokaler vid Globen.

Läs gärna mer om våra förmåner https://jobba.stockholm/formaner/.

Vi hoppas tjänsten väckt ditt intresse. Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2021-12-18

Övrig information
I samband med din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här specifika tjänsten.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/6383".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling, 404 Avtalsenheten

Kontakt
Malin Krüger, Rekryteringskonsult
08-508 11 718, malin.kruger@stockholm.se

Jobbnummer
6191716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: