Ekonomikonsult till Konsultavdelningen

Statens Servicecenter / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 350 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad på avdelningen för konsultrelaterade tjänster. Avdelningens uppdrag är att ge kvalificerade konsulttjänster och leverera helhetslösningar inom tjänsteområdet ekonomi- och lönerelaterade tjänster för myndigheter med mindre än 150 anställda.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Arbetet innebär att arbeta med våra kundmyndigheter i kvalificerade ekonomiadministrativa frågor som stöd vid budgetering, redovisning, uppföljning samt utveckling av ekonomistyrning. Vidare deltar du i olika utvecklings- och utredningsuppdrag. Du kommer även att ansvara för att upprätta årsredovisningens finansiella delar för ett antal kundmyndigheter. På enheten upprättas dessa för ca 40 kunder. Arbetet innebär även att under både kortare och lite längre perioder vara uthyrd som ekonomichef, controller, redovisningsansvarig etc. hos kund. Vi medverkar också när en ny myndighet bildas och arbetar då tillsammans med organisationskommittén när det gäller frågor på det ekonomiadministrativa området samt motsvarande vid nedläggning av myndighet.

Publiceringsdatum
2016-03-02

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning i ekonomi med inriktning redovisning
  eller motsvarande kvalifikationer
• Mycket goda kunskaper i statlig redovisning
• Erfarenhet av budget och ekonomiuppföljning
• Ingående kunskaper om ekonomisystemet Agresso
• Goda kunskaper i Microsoft Office

Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat inom ett shared servicecenter eller liknande som konsult
• Erfarenhet av revisionsarbete 

Du bör ha följande förmågor:
• Samarbetsförmåga och kundfokus
• Utvecklingsorientrad
• Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
• Strukturerad och noggrann

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Martina Sterner Saco-S tel 010-456 00 86, Calle Hjelmerus SEKO tel 026-65 65 83.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leena  Fransson, Enhetschef 010-45 60 380 leena.fransson@statenssc.se

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter FE-15 801 71 Gävle
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter FE-15 801 71 Gävle

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2702896

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: