Ekonomihandläggare med inriktning mot lön
Sameskolstyrelsen, Kansliet / Administratörsjobb / Jokkmokk
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jokkmokk,
Gällivare,
Arjeplog,
Älvsbyn,
Arvidsjaur eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sameskolstyrelsen, Kansliet i Jokkmokk,
Kiruna,
Storuman eller i
hela Sverige Sameskolstyrelsen (SamS) är styrelse för sameskolorna och för verksamheter som hör till dem. Sameskolan är en skolform likvärdig med grundskolan och förskoleklass som är utformad och profilerad med de samiska språken och den samiska kulturen. Till SamS uppgifter hör också att stödja utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning.
SamS får efter avtal med en kommun fullgöra kommunens uppgifter inom förskoleverksamheten för samiska barn. De fem sameskolorna finns i Gárasavvon, Giron, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Vi bedriver har samisk förskoleverksamhet i Giron, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Luspie kommuner. Sameskolstyrelsen har även ett uppdrag att anordna fjärrundervisning i de samiska språken och ge möjligheter för elever i hela Sverige att få undervisning i samiska.
Publiceringsdatum2024-03-14ArbetsuppgifterSameskolstyrelsens kansli behöver förstärka sitt team med en administratör med inriktning mot lön. Gillar du att organisera, prata med människor och är bra på att samarbeta? Då är du kanske den vi söker!
• Administrativa arbetsuppgifter inom lönehantering, allt från personregistrering, kontroll och inrapportering av löneunderlag för myndighetens samtliga anställda. Det innefattar även tolkning av avtal samt avstämning av skatt- och arbetsgivaravgifter
• Söka och ta fram information om lönefrågor till chef och medarbetare i diverse lönefrågor
• Ta fram rapporter, skriva intyg och ta fram underlag kopplade till löneprocessen inom myndigheten
• Under ledning av våra controllers bistå ekonomienheten i arbetet med myndighetens ekonomi.
• Övriga administrativa uppgifter i samarbete med de olika handläggarna på kansliet.
Tjänsten är en deltidstjänst på 50-70 % med placeringsort Jokkmokk med möjlighet att arbeta på distans delar av arbetstiden. Vi strävar efter att vara en flexibel arbetsplats där ett deltidsuppdrag hos oss går att kombinera med annan sysselsättning både inom eller utanför vår verksamhet.
KvalifikationerFör att lyckats väl i tjänsten så krävs att du har erfarenhet av att jobba med administration eller att du har en relevant utbildning. Du behöver vara självgående, noggrann och lösningsorienterad. Du har en positiv människosyn och har en förmåga att skapa goda relationer och förebygga och lösa konflikter. Att du har en god samarbetsförmåga är ett krav då vi är ett litet kansli där tjänstepersonerna jobbar nära varandra och har dagliga kontakter med rektorer, personal och andra myndigheter och organisationer. Du är strukturerad och ordningsam. Du är serviceinriktad och tycker om att hjälpa människor och bistå med information. Grundläggande kunskaper i samiska är ett krav, om du inte har det förväntas du lära dig under anställningen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
• Gymnasiekompetens
• Arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller löneadministration
• Datorvana gärna med erfarenhet från Googlemiljö, Agresso och Visma proceedo
• Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi eller administration.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande.
Sameskolstyrelsen tillämpar individuell lönesättning.
Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregistret innan anställning.
Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan med posten eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971/442 08.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "58/2024, P200".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Sameskolstyrelsen (org.nr 202100-4631)
Arbetsplats Sameskolstyrelsen, Kansliet
Kontakt Skolchef
AnnaKarin Länta
097144204 Jobbnummer 8540259
Observera att sista ansökningsdag har passerat.