Ekonomihandläggare inr inkasso och fastighetsdeklaration

Göteborgs Stad, Fastighetskontoret / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Fastighetskontoret i Göteborg

Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg samt stärker Göteborgs roll som kunskapsstad. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med i planeringen av Göteborgs framtid.

Fastighetskontoret har 200 anställda med en bredd av kompetenser och erfarenheter. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats.
Vår vision: Tillsammans bygger vi staden.

Publiceringsdatum
2013-04-09

Arbetsuppgifter
Ekonomienheten ansvarar för fastighetskontorets planerings-, budget- och uppföljningsprocess. Vi ansvarar för redovisning och bokslut samt fakturering och inkassohantering. Enheten hanterar även kontorets fastighets- och deklarationsregister. Du kommer att ingå i en grupp på tio personer.

Dina arbetsuppgifter kommer bli att hantera inkassoärenden för hyres-, arrende- och tomträttsavtal gentemot vårt inkassoföretag. Det arbetet innebär kontakter med både fastighetskontorets handläggare och andra myndigheter. Du kommer även att ingå i den grupp som arbetar med att upprätta fastighetsdeklarationer. I det arbetet ingår att uppdatera fastighetsregistret utifrån gjorda köp och försäljningar samt att titta på kartorna och göra jämförelser mot dem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har läst ekonomi på gymnasienivå samt gärna även en KY utbildning eller motsvarande inom ekonomi.
Du ska ha några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi.
Arbete med fakturahantering, inkassoärenden eller fastighetsdeklarationer är meriterande.
Ett intresse för och förståelse för kartor är också meriterande.

Som person är du flexibel, serviceinriktad och noggrann. Du är av naturen nyfiken och intresserad av att lära dig nya saker. Du har även en god analytisk förmåga och är strukturerad. Du tycker om att arbeta både i grupp och självständigt. Du är duktig på att driva arbetet framåt. Inom IT-området har du en god allmänkunskap och du har lätt för att ta till dig nya system.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-05
Ange följande referens när du ansöker: A323074
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marita Kärnstrand - Ekonomichef 031-368 10 17
Miriam Åberg - HR-specialist 031-368 12 24

Facklig kontakt
Peter Öste - SACO 031-368 10 23
Irene Persson - Vision 031-368 11 91

Företag
Göteborgs stad, Fastighetskontoret

Adress
Göteborgs stad, Fastighetskontoret

Jobbnummer
1516402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Fastighetskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Fastighetskontoret: