Ekonomihandläggare
Länsstyrelsen i Norrbottens län, Länsstyrelsen Norrbotten / Ekonomiassistentjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län, Länsstyrelsen Norrbotten i Luleå,
Kiruna eller i
hela Sverige Vill du arbeta på en av länets mest spännande arbetsplatser?
Länsstyrelsen är statens förlängda arm i Norrbotten och vårt uppdrag är att säkerställa att riksdagens och regeringens beslut får så bra effekt som möjligt, utifrån förutsättningarna i länet. Med vår vision "Tillsammans för Norrbottens bästa "arbetar vi för att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, stöd, utveckling, tillsyn och samordning inom många olika områden.
Som medarbetare på Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• Utmanande och intressanta arbetsuppgifter
• Möjlighet att bidra till samhällsnytta
• Goda utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö
• Bra anställningsvillkor och hälsofrämjande aktiviteter.
Publiceringsdatum2019-03-20ArbetsuppgifterVi söker nu två ekonomihandläggare som förstår bokföringens grunder och är intresserad av nya utmaningar. Till största del kommer ni att arbeta med löpande ekonomiuppgifter, såsom leverantörsreskontra, utbetalningar, kundreskontra, inbetalningar, fakturering, påminnelse och kravhantering, utbetalning av lönegaranti etc. Utöver det kommer ni att hålla i interna utbildningar och ge råd och stöd i ekonomifrågor både internt och externt.
Du kommer att tillhöra enheten för ekonomi och service, en enhet med 16 medarbetare som tillsammans ansvarar för myndighetens ekonomiska redovisning och interna service. Ansvarsområden som tillhör enheten är exempelvis övergripande ekonomi- och redovisning, fastighets- och kontorsservice, upphandling, inköp, samordning teknik ledningsplatsen samt informationssäkerhet-, GIS-och IT.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av att arbeta med löpande ekonomiuppgifter.
• Goda kunskaper i Officepaketet.
• God förmåga att kommunicera vårdat, enkelt och begripligt både muntligt och skriftligt på svenska.
Det är en fördel om du har:
• Erfarenhet av bokföring inom offentlig verksamhet.
• Erfarenhet av arbete i systemen Agresso och Visma Proceedo
• Erfarenhet av utveckling/implementering av e-fakturor
• Erfarenhet av hela kedjan när det gäller kundreskontra, från fakturering till påminnelse och kravhantering.
Som person är du serviceinriktad och har lätt för att bygga goda relationer. Vidare är du noggrann och strukturerad samtidigt som du är flexibel och klarar av att periodvis ha ett högt flöde av arbetsuppgifter. Du är prestigelös och kan fatta egna beslut för att komma vidare med dina arbetsuppgifter. Ständiga förbättringar och utvecklingsfrågor ser du som en naturlig del av ditt arbete. Länsstyrelsen fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetsprov kan bli aktuellt för dig som kallas på intervju.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald bland våra medarbetare som en självklarhet. Vi sätter också stort värde på dina kunskaper i lulesamiska, nordsamiska, meänkieli och finska eftersom de nationella minoritetsspråken finns representerade i vårt län.
I och med denna annons så har Länsstyrelsen slutligt bestämt val av annonsmedia.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast efter överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. .
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-07
Ange följande referens när du ansöker: 112-3184-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngelica Hedlund 010-225 53 44
Saco och ST Nås via växel 010-225 50 00
FöretagLänsstyrelsen i Norrbottens län, Länsstyrelsen Norrbotten
AdressLänsstyrelsen i Norrbottens län, Länsstyrelsen Norrbotten
Stationsgatan 5
97186 LULEÅ
KontorsadressStationsgatan 5 97186 LULEÅ
Jobbnummer 4679173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.