Ekonomihandläggare

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun består av sju olika enheter; barn- och familjeenhet, ungdomsenhet, vuxenenhet, ekonomienhet, familjerätt, Sandvikens familjecenter samt två boenden för ensamkommande barn.

Ekonomienheten består idag av 25 medarbetare. Inom enheten handläggs ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen, bostadssociala kontrakt, förmedling av egna medel och dödsboanmälan. Vi har ett väl fungerande samarbete med interna och externa aktörer.

Publiceringsdatum
2016-03-15

Arbetsuppgifter
Vi söker nu två ekonomihandläggare till Ekonomienheten.

Arbetet innebär att i nära samarbete med enhetens socialsekreterare bistå dem med administrativa arbetsuppgifter och avlasta dem i det dagliga arbetet. Du kommer även att ha eget ansvar för att handlägga och besluta om rätten till ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen.

I en av tjänsterna ingår även att arbeta som kommunens dödsbohandläggare, vilket innebär att ha kontakt med dödsbodelägare och bistå dem i att göra en dödsboanmälan till skattemyndigheten.

Kvalifikationer
Du bör ha en eftergymnasial utbildning. Meriterande är om du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med liknade arbetsuppgifter tidigare och att du har ett gott bemötande och att du behandlar alla människor med respekt. Arbetet ställer stora krav på att kunna arbeta självständigt och att du har en god förmåga till struktur. Vi ser även att du är serviceinriktad, stresstålig och flexibel samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och förmåga att passa in i arbetsgruppen.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 40-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Gröndahl, Enhetschef 026- 24 15 90 katarina.grondahl@sandviken.se

Facklig kontakt
Elin Liljegren, SSR 026-24 01 58 elin.liljegren@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
2725695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: