Ekonomicontroller
Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Kontoret för barn, ungdom och arbetsmarknad
Kontoret för barn, ungdom och arbetsmarknad (UAK) är en gemensam tjänstemannaorganisation för tre nämnder: barn- och ungdomsnämnden, socialnämnden för barn och unga och utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden. Nämndernas huvuduppgift är att bidra till goda uppväxtvillkor och goda individuella förutsättningar för ett vuxenliv med studier, arbete/sysselsättning, familjeliv och medborgarskap. Kontoret arbetar med strategiska frågor som rör barn, ungdomar och arbetsmarknad. Kontoret bedriver även myndighetsutövning och hanterar en total omslutning på omkring sex miljarder kronor.
Medarbetarskapet ska präglas av hög kompetens för uppdraget, ansvarstagande och ett gott och professionellt förhållningssätt utifrån ett medborgarperspektiv. En gemensam plattform är kontorets värdegrund som utgår från begreppen öppen, framtidsorienterad, samskapande och resultatinriktad.
Publiceringsdatum2013-04-22Dina arbetsuppgifterDu kommer att vara ekonom med controllerinslag inom enheten "Verksamhetsstöd och utveckling" på UAK. Enhetens uppdrag är att ansvara för de tre nämndernas ekonomiska redovisning och uppföljning samt framtagande av budget, delårsbokslut och löpande uppföljning på en övergripande nivå. Du kommer presentera inför nämnd.
UAK vill utvidga ekonomernas ansvar till att delvis innefatta controllerrollen. Vi söker därför en ekonom som vill kombinera redovisningssysslor med controllerrollen. Vi kommer tillsammans att forma rollen. Ansvaret är brett och kommer att innefatta allt från planering, uppföljning, utvärdering och analys av verksamheten på en övergripande nivå till redovisning och bokföring. Arbetet förutsätter kontakt och samarbete med många personer spridda över hela UAK:s verksamhet. En viktig uppgift blir att identifiera och på ett pedagogiskt sätt tydliggöra ekonomiska samband i verksamheten.
KvalifikationerDu är civilekonom, eller motsvarande, med minst tre års relevant arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Som person är du systematisk, målmedveten och har god förmåga att arbeta självständigt. Du ser problem som utmaningar och kan omsätta dina idéer för att hitta vägar framåt.
Du är en tydlig kommunikatör, och gillar att skapa nätverk såväl internt som externt, och kommunicerar väl i tal och skrift. Du är van att konkretisera, dokumentera och implementera nya lösningar och modeller. Du bryter snabbt ner stora frågeställningar och har en förmåga att omsätta teoretiska frågeställningar i praktiken. Du kan analysera stora mängder data och bryter ner det till konkreta beslutspunkter.
Du kan ekonomisystemet Agresso. Extra meriterande är om du kan Excelerator.
Upplysningar
Henrik Boström chefscontroller UAK 018-727 87 29.
Fackliga företrädare: Yvonne Flambe, Akademikerförbundet SSR, 018-727 86 45, Astrid Nyström, Jusek, 018-727 86 41, Christer Öjdeby, Ledarna, 018-727 86 47, Nasser Ghazi, Skolledarna, 018-727 10 57 och Boel Vallgårda, Vision, tel 018-727 86 25.
Har du frågot gällande registrering av din ansökan kontakta HR Center 018-727 23 02.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
"I Uppsala kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet och ta till vara på de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten".
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Arbetstider och omfattningTillsvidare. 100%. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-12
Ange följande referens när du ansöker: BUN-2013-0737
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala kommun
AdressUppsala kommun
HR Center
75375 Uppsala
Jobbnummer 1529926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.