Ekonomiassistent-Administratör till Omställningsfonden
Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Tillsammans med Omställningsfonden söker vi dig som har erfarenhet inom ekonomi samt administration och vill arbeta i en liten men växande organisation.
Omställningsfonden är en kollektivavtalsstiftelse som jobbar med omställningsfrågor inom välfärdssektorn, d v s kommun, region och kommunala bolag. KFS-företagens Trygghetsfond är en fond för medlemmar i Sobona som tidigare tillhört KFS. Fonderna ansvarar för att medarbetare som sagts upp på grund av arbetsbrist inom sektorn får möjlighet till omställningsstöd. Avtalen ger även arbetsgivare möjlighet till förebyggande insatser för att förebygga att medarbetare blir uppsagda.
Omställningsfonden och KFS- företagens Trygghetsfond omfattar cirka 1,3 miljoner medarbetare. Med huvudkontor i Stockholm och rådgivare strategiskt placerade i hela Sverige bistår de medarbetare, uppsagda, fack och arbetsgivare i omställningsfrågor. Din kommande arbetsplats är på huvudkontoret i Stockholm, där arbetar man tillsammans med 12 kollegor i trevliga lokaler på Södermalm i närheten av Slussen.
Detta är en visstidsanställning på heltid. under ett år med möjlighet till förlängning. Kund önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2020-05-13Dina arbetsuppgifterSom Ekonomiassistent och administratör hos Omställningsfonden, ingår särskilt administrativt uppdrag för KFS-företagens Trygghetsfond. Du kommer att rapportera till ekonomichefen och ha ett dagligen nära samarbete med Omställningsfondens ekonomiassistent samt av VD-assistenten.
Exempel på arbetsuppgifter:
Löpande inom ekonomi
• Leverantörsreskontra, skanning, kontering samt hantering av attestflödet
• Kontakt med leverantörerna
• Utläggshantering, registrering och kontering av kostnadsersättningar
• Övrigt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning
Löpande inom administration
• Löpande administration för KFS Trygghetsfond och Omställningsfonden.
• Hantering av registreringar, anmälningar
• Administration KFS trygghetsfonds beredargrupp och styrelse för beredargrupp (BG) och styrelse
• Administration och publicera webb, info mm
• Bevakning och koordinering av infomailen
• Administrera ärende samt kommunikation med externa kontakter exempelvis Länsstyrelsen och IT-leverantören
• Arkivering, beställningar ex kontorsmaterial, posthantering, catering, boka lokaler mm för båda fonderna.
Tidsbegränsade arbetsuppgifter
• Inventering och skapa rutiner i CRM-systemet, Lime. Kommunicera ut info till klienterna
• GDPR - genomlysning, bevakning och uppföljning
BakgrundFör att lyckas i rollen på Omställningsfonden är du gymnasieekonom eller har motsvarande kompetens. Du bör ha några års erfarenhet av ekonomi samt administration. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med administrativa processer som varit kopplade till verksamhet samt god systemvana. Det är meriterande om du sedan tidigare har viss erfarenhet av styrelsearbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av webbsidor och publiceringsverktyg. Du ska kunna formulera dig väl på svenska, i tal och skrift då det är dagligen kontakt via mail och telefon. Du har lätt för att ta till dig kunskap och ha god IT-förståelse och mognad. Du ska vara en van användare av MS-Office och meriterande om du använt Office 365. Det är meriterande om du har akademisk utbildning.
För att passa in i rollen som administratör på Omställningsfonden ser vi att du är noggrann, social, ödmjuk och har god administrativ förmåga. Du behöver även vara driven och ta egna initiativ för att lyckas i ditt arbete. Vi ser gärna att du har nära till skratt och ett modernt arbetssätt samt är flexibel.
Har du frågor kring tjänsten, tveka inte att höra av dig till ansvarig konsultchef, Cecilia Wiborg på tfn 08-54528303.
Välkommen med din ansökan!
Om företagetAvanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på
www.avanzera.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAvanzera AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1327".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avanzera AB (org.nr 556520-1182),
http://www.avanzera.se Jobbnummer 5225944
Observera att sista ansökningsdag har passerat.