Ekonomiassistent till Stockholm city

Andara Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-09-19


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andara Group AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Har du några års erfarenhet som ekonomiassistent och drivs av ordning och struktur i arbetet med kund- och leverantörsreskontra? Trivs du i en roll där du får kombinera noggrannhet, samarbete och självständighet? Då kan detta vara en perfekt möjlighet för dig!
Vi söker nu en ekonomiassistent med erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra till ett engagerat ekonomi- och administrationsteam hos vår kund. Här får du möjlighet att bidra till en modern och utvecklingsinriktad arbetsplats där din kunskap och ditt engagemang gör skillnad.
Om rollen som Ekonomiassistent - kund- och leverantörsreskontraI denna roll ansvarar du för löpande hantering och avstämning av kundreskontra och leverantörsreskontra. Arbetet innebär daglig kontakt med både interna och externa parter, samt ett nära samarbete med ekonomiavdelningen och övriga funktioner.
Du rapporterar till ekonomiansvarig och erbjuds möjlighet att bidra till utveckling av processer och rutiner inom fakturahantering och reskontra.
Arbetsuppgifter inom kundreskontra och leverantörsreskontra Löpande hantering av in- och utgående fakturor
Registrering, kontering och betalning av leverantörsfakturor
Matchning och avstämning av kundinbetalningar och leverantörsbetalningar
Påminnelse- och kravhantering
Uppföljning av förfallna fordringar och leverantörsskulder
Avstämningar i samband med månads- och årsbokslut
Bidra till förbättring av rutiner och processer inom reskontra och fakturahantering
Intern och extern kontakt för att säkerställa ett smidigt ekonomiflöde
Övriga administrativa och ekonomiska uppgifter vid behov
Kvalifikationer och erfarenhet - ekonomiassistent kund och leverantörsreskontra Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Flerårig erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra
God kunskap inom fakturahantering, betalningsprocesser och avstämningar
Goda kunskaper i ekonomisystem, gärna erfarenhet av Microsoft dynamics.
Erfarenhet av systemet Salesforce
Mycket god datorvana, särskilt inom Officepaketet
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och har god engelsk kommunikativ förmåga
Van att arbeta självständigt, men trivs även med att samarbeta i team
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad
För att trivas i rollen ser vi att du har ett öga för detaljer och arbetar proaktivt för att säkerställa processen inom kund- och leverantörsreskontra. Du är hjälpsam, ansvarstagande och öppen för att dela med dig av din kunskap till kollegor. Erfarenhet av att arbeta konsultativt är meriterande.
Vi erbjuder En möjlighet att utvecklas i en modern, internationell och samarbetsinriktad miljö
En roll med stort ansvar och variation där du får påverka ekonomiska processer
Flexibla arbetsformer och goda möjligheter till personlig utveckling
Placering: Uppsala (arbete på plats krävs)
Anställningsvillkor och information Omfattning: Heltid
Start: Omgående - intervjuer sker löpande
Direktrekrytering
Ansökan och kontakt -
Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se
Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Andara Group AB (org.nr 556900-9003), https://www.andaragroup.se/

Arbetsplats
Andara Economy

Kontakt
Ellinore Pereira
ellinore.pereira@andaragroup.se

Jobbnummer
9516817


Prenumerera på jobb från Andara Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andara Group AB: