Ekonomiassistent till spännande logistikföretag

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du ha en arbetsdag i ett högt tempo med fokus på internationella kontakter, ekonomi och problemlösning? Vi på Adecco Finance & Legal ger dig en möjlighet att utvecklas och få dina idéer genomförda!

Publiceringsdatum
2017-08-18

Om tjänsten
I din roll som ekonomiassistent ingår du i ett team men arbetar självständigt med leverantörsreskontra för bolagets leverantörer. I dina arbetsuppgifter ingår kontakter både externt och internt såväl på svenska som på engelska. Du kommer ansvara och se till att alla leverantörsfakturor är korrekt hanterade, i tid samt att de matchar de olika kundavtalen. Du kan även komma att få hjälpa dina kollegor med kundreskontran.

Du kommer att arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag i Göteborg. Uppdraget är med start omgående och pågår fram till sista november ev. kan det finnas möjlighet till förlängning. Arbetets omfattning är på heltid, vardagar 8-17.

Om dig
Vi ser att du minst har en gymansieutbildning inom ekonomi samt gärna något års arbetslivserfarenhet med likande arbetsuppgifter. Har du goda kunskaper i SAP R/3 och/eller andra affärsystem samt erfarenhet av logistikbranschen är detta en fördel.

Som person tror vi att du är en positiv lagspelare som trivs med att arbeta noggrant och strukturerat i ett högt arbetstempo. Vi tror att du är självgående och driven på arbetsplatsen och trivs bra när du får ta egna initativ. Är du dessutom en flexibel och lösningsorienterad person som har lätt att lära sig nya arbetsuppgifter? Då är detta rätt uppdrag för dig!

Viktigt för tjänsten är:

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående. Uppdraget beräknas pågå till sista november 2017 med placering i Göteborg! Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson via paula.jansson@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Paula Jansson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3650047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: