Ekonomiassistent till Leverantörsreskontran
Nobina AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nobina AB i Solna,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige På Service Center Ekonomi har man sedan mars 2008 valt att samla hela koncernens arbete beträffande ekonomiadministration på ett ställe. Service Center Ekonomi är indelat i tre grupper: Leverantörsreskontra, Redovisning och Anläggningar samt Kundreskontra och Betalningar.
Till Service Center Ekonomi i Solna söker vi nu en
Ekonomiassistent till Leverantörsreskontran
Den aktuella tjänsten ingår i ett team på 6 personer samt en gruppchef. Tjänsten innefattar allmänna leverantörsreskontrauppgifter.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Registrering av manuella fakturor
• Hantering och registrering av utbetalningar
• Bokning av transaktioner i leverantörsreskontra
• Avstämning av reskontra mot huvudbok
• Hantering av kreditfakturor och påminnelser
• Besvara frågor från affärsverksamheten och leverantörer
Publiceringsdatum2012-02-23ProfilKompetenskrav: Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller med likvärdig utbildning samt har några års erfarenhet av ekonomiadministration. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i leverantörsreskontra och kunskap i systemet Agresso. Då våra kundbolag finns i de nordiska länderna är det en fördel om du är van att jobba med utländska kontakter.
Personliga egenskaper: För att passa hos oss bör du vara noggrann, strukturerad och effektiv. Du har ett eget driv, god initiativförmåga och tycker om att arbeta i team likväl som självständigt. Vidare har du en hög servicekänsla, en positiv inställning och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo.
Vi erbjuder
Vi ger dig en gedigen introduktion för att du ska komma in i arbetet på ett bra sätt. Hela vårt arbetssätt präglas av strävan mot vår vision "Alla vill resa med oss" och vår affärsidé "Vi förenklar kundens vardagsresor". Du är en av dem som ska göra detta möjligt!
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Låter ovanstående som en tjänst för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan till
pernilla.dock.asbrink@nobina.com . Skriv "Ekonomiassistent till Leverantörsreskontran" i ämnesraden.
Tjänsten är en visstidsanställning t o m den 31 december 2012, med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast.
Omfattning: Heltid. Individuell lönesättning.
Sista dag att ansöka är Den 11 mars 2012. Urval och intervjuer sker löpande så sök tjänsten redan idag!
Har du frågor kring tjänsten, vänligen kontakta:
Pernilla Dock Åsbrink, gruppchef på telefon: 08-410 650 96 alt via mail (se ovan).
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
visstidsanställning t o m den 31 december 2012.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-11
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiass. Leverantörsreskont
Ansökan kan skickas till e-postadress:
pernilla.dock.asbrink@nobina.comFöretagNobina AB
AdressNobina AB
BOX 6071
17106 SOLNA
KontorsadressARMÉGATAN 38
SOLNA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-410 650 00
Jobbnummer 1167394
Observera att sista ansökningsdag har passerat.