Ekonomiassistent till ledande textilbolag på Hisingen!
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Söker du en bred ekonomiassistentroll där du kan utvecklas långsiktigt och kan börja omgående? Har du tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och vill arbeta i en trivsam och positiv atmosfär på ett expansivt företag? Då har vi på Adecco Finance & Legal tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2016-12-29Om tjänstenSom ekonomiassistent/administratör kommer du att arbeta i en kreativ och stöttande miljö där du uppmuntras till att utveckla såväl företaget som dig själv. I din roll har du fokus på leverantörsreskontra, kundreskontra samt kontorsadministration och kommer att ha internationella kontakter inom bolaget samt gentemot revisorer och banker. Ditt arbetsverktyg är framförallt Excel, Mediusflow och Movex. Andra arbetsuppgifter i rollen inkluderar:
• Månadsavstämningar
• Manuella bokföringsordrar
• Posthantering
• Uppdatering Valutakurser
• Anläggningstillgångar
• Cash Flow (planering av likviditet)
• Kvalitet & Miljö dokumentation, uppföljning och administration
• Översättning av diverse dokument (sve/eng)
• Intrastatrapportering
• Uppdatering i Movex
Du kommer att vara delaktig i årsbokslutet men få stöttning av närmsta chef. I rollen kan på sikt även ingå arbetsuppgifter såsom att beställa kontorsmaterial, trycksaker (tex visitkort), ansvara för att städ/frukt fungerar på kontoret, ha kontakt med fastighetsskötaren samt boka resor, hotell och konferens.
Tjänsten är på heltid med placering i centrala Göteborg.
Om dig
Vi söker dig som gärna har en utbildning inom ekonomi samt tidigare arbetslivserfarenhet från ekonomiområdet. Din tidigare erfarenhet leverantörs- och kundreskontra samt avstämningar vid bokslut ger dig förutsättningarna för att nå stor framgång i din roll. Har du momskunskap gällande EU/Exporthandel och har arbetat i Movex så är detta meriterade. Det här är tjänsten för dig som är självgående, gillar att arbeta med flera uppgifter parallellt, är prestigelös och ser snabbt vad som behöver göras samt som trivs i en bred roll.
Viktigt för tjänsten är:
• Behärskar Office-paketet, främst Excel.
• Kan flytande engelska och svenska, i både tal och skrift
• Erfarenhet av leverantörs- och kundreskontra.
Som person kan du hantera flera arbetsuppgifter parallellt samt trivs i ett högt tempo. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är inledningsvis ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget är med start så snart som möjligt och pågår löpande framöver. För rätt person kan det finnas möjlighet till anställning direkt hos kundföretaget beläget på Hisingen.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnea Chertudi på 031-725 45 18.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, löpande.
ErsättningEnl. ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinnea Chertudi 031-725 45 18
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3237570
Observera att sista ansökningsdag har passerat.