Ekonomiassistent till företag i Solna

KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-03-23

Om tjänsten
Vi söker efter en positiv och driven ekonomiassistent till vår kund i Solna. Tjänstens utformning innebär flertalet utvecklande uppgifter och vi förutsätter att du har intresse för ekonomi. Främsta arbetsuppgifter ligger i kundreskontra med fokus på krediteringar. Du kommer dock att få ta stort eget ansvar och därför så är det viktigt att du är självgående och strukturerad.

Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha ett stort kontaktnät både inom redovisningen (kundreskontran, projektredovisning) samt inom organisationen med administratörer och chefer. Du kommer också vara en del i kundens bokslutsprocess med deadlines. I rollen så kommer du även att ansvara för kund- och leverantörsreskontran för ett av bolagen samt stötta kundreskontran för det största bolaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Krediteringar, initierade av organisationen
• Överföring av kundfakturor från försystem till Agresso. (TQ, Q3)
• Skapa diversefakturor dvs fakturor som ej går via försystem eller projektmodul
• Hantera kunder i Agresso (upplägg, distributionssätt, namn, betalningsvillkor, spärra kunder)
• Hantera posten, dvs skicka returnerade fakturor på nytt, uppdatera register enl. önskemål från kund
• Hantera inkommande mail i redovisningsbrevlådan
• Kundinbetalningar
• Leverantörsbetalningar
• Registrering hos inkassobolag
• Bokslut, avstämning relaterade konton
• Ta fram mtrl till revisorer
• Arbeta aktivt med förbättringar och bidra till att vi når våra mål

Kvalifikationer
Service, positivitet och driv är viktiga ledord för denna tjänst. Du är en glad och positiv person som vill vara en del av ett härligt och stabilt team. Du trivs bra i en arbetsmiljö som ständigt utvecklas och vara delaktig i förbättringar. Förutom dessa egenskaper är du intresserad av ekonomi och föredrar att arbeta strukturerat.

Övrig information
Start : Omgående
Anställningsform: Tillsvidareanställning 100% hos KFX HR-partner

Samtliga frågor hänvisas till ansvarig rekryterare Rebecka Berg på 08-663 99 00 alternativt rebecka.berg@kfx.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KFX HR-partner Skandinavien AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4722".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143), http://www.kfx.se

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm AB

Jobbnummer
6465710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: