Ekonomiassistent Till Expansiva Recab Embedded Computers AB

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-04-18

Företaget
RECAB är ett nordiskt företag som ingår i Addtech-koncernen med huvudkontor i Stockholm. De erbjuder inbäddade systemlösningar till välkända OEM-kunder på den nordiska marknaden. RECABs produkter baseras på komponenter från världsledande leverantörer runt om i hela världen. Idag är RECAB en framgångsrik leverantör inom sitt område i Skandinavien. Som ett resultat av den snabbt växande marknaden befinner sig nu företaget i en expansiv fas och behöver därför växa kontinuerligt.

Det råder god sammanhållning inom organisationen och kulturen präglas av en stark teamkänsla. I rollen som ekonomiassistent tillhör organisationens ekonomiavdelning men arbetar i nära samarbete med bolagets samtliga medarbetare.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent ansvarar du för alla delar som rör kund- och leverantörsreskontran, en komplex reskontra som ställer höga krav på ansvarig med flera parallella fokusområden. Vidare kommer du att stötta arbetsgruppen i den löpande bokföringen samt ansvara för in scanning och kontering av fakturor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att genomföra löpande redovisning, fakturahantering, in- och utbetalningar, kund/leverantörsreskontra och avstämningar, påminnelse- och inkassohantering, momsavstämning samt redovisning av sammanställd moms. Vidare kommer du tillsammans med ekonomiavdelningen genomföra kontinuerligt effektiviserings- och förbättringsarbete.

Eftersom bolaget är relativt litet kommer du även att arbete i ett nära samarbete med övriga delar av organisationen, så som orderavdelningen. Vidare har bolaget filial-kontor i Danmark och Norge och arbetar även med internationella leverantörer.


Kvalifikationer
• Minst två års arbetslivserfarenhet i en liknande roll med självständiga arbetsuppgifter
• Gymnasieekonom eller en relevant yrkesutbildning inom ekonomi
• Mycket goda kunskaper i Excel och god kunskap av övriga Office-program
• God dator- och systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:
• Kunskaper inom någon av de övriga skandinaviska språken
• Erfarenhet av tidigare arbete med systemen Jeeves samt Jeeves eAttest
• Erfarenhet av att tidigare arbetat med internationella leverantörer

Till den här tjänsten söker vi dig som är positiv och har en god förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt med hjälp av din goda struktur. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att arbeta självständigt och din problemlösningsförmåga. Det är också viktigt att du är en lagspelare som känner ansvar för ditt arbete och besitter en flexibilitet i och med att du snabbt kan komma att behöva byta fokusområde i ditt arbete.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Västberga Allé.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Josefine Mellberg josefine.mellberg@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4092109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: