Ekonomiassistent till Ekonomistöd i Boden
Region Norrbotten / Ekonomiassistentjobb / Boden
2022-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till Ekonomistöd i Boden" (publicerad 2022-09-20) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Norrbotten i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Vill du arbeta med engagerade och kompetenta kollegor så är du välkommen att söka tjänsten som ekonomiassistent hos oss på ekonomistöd.
Vi söker
Vi söker dig med gymnasieutbildning med ekonomisk inriktining. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom ekonomiadministration och att du besitter goda datakunskaper.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är ansvarstagande och kan arbeta på ett strukturet och självgående sätt. Du är noggrann och drivs av att uppnå uppsatta mål, även i de fall som det krävs att du måste vara flexibel och se möjligheter i förändringar. Du kommer med idéer och förslag för att förnya arbetssätt och har en positiv attityd gentemot ditt arbete.
Det här får du arbeta med
Inom Division Regionstöd samlas Region Norrbottens stöd- och servicefunktioner inom HR, ekonomi, IT/MT, inköp och försörjning, Facility Management samt fastigheter. Divisionen har i uppdrag att tillhandahålla kostnadseffektivt och samordnat stöd till divisioner, avdelningar och medborgare.
HR och ekonomistöd är ett verksamhetsområde inom Division Regionstöd med utförandeansvar. Verksamhetsområdet levererar stöd inom rekrytering och bemanning, arbetsmiljö och hälsa, verksamhetsnära stöd, lönehantering och redovisning till regionens verksamheter.
Som ekonomiassistent inom ekonomistöd arbetar du med administration och support kopplat till fakturor, bidrag, och betalningar. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat registrering och kvalitetssäkring av inkommande och utgående fakturor, administration av kund- och leverantörsregister, utbetalningar och inbetalningar. Du fungerar även som verksamhetens användarstöd för fakturasystem och interna riktlinjer kopplat till hantering av fakturor/fakturering, inklusive utbildning, samt hantering av ärenden från leverantörer, patienter och övrig allmänhet.
Arbetet styrs av deadlines och beslut fattas utifrån regelverk. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp, alltid med kvalitet och effektivitet i fokus.
Det här erbjuder vi dig
• Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
• Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
• Länk till våra förmåner
• Flexibla arbetstider
•
Information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan tillträda så snart som möjligt. Schemat är förlagt dagtid, 07:30-16:15 med viss möjlighet till flexibla arbetstider. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2022-02-11Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION NORRBOTTEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "200773".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Norrbotten (org.nr 232100-0230)
Arbetsplats Region Norrbotten
Kontakt Mona Sundström
mona.sundstrom@norrbotten.se 0921-671 23 Jobbnummer 6336645
Observera att sista ansökningsdag har passerat.