Ekonomiassistent till EFG i Tranås
EFG European Furniture Group / Ekonomiassistentjobb / Tranås
2015-11-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till EFG i Tranås" (publicerad 2015-12-17) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Tranås,
Boxholm,
Ödeshög,
Kinda,
Mjölby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos EFG European Furniture Group i Tranås,
Jönköping,
Linköping,
Mölndal,
Göteborg eller i
hela Sverige EFG är en ledande europeisk leverantör av inredningslösningar för kontor och offentliga miljöer. EFG arbetar efter den enkla principen att alla kunder är unika och varje uppdrag har individuella förutsättningar, krav och behov. 1885 startade företagets historia med att KG Andersson i Tranås tillverkade sin första pinnstol. Idag har EFG Koncernen 450 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och England. Omsättningen 2014 uppgick till 120 MEUR. Ägare är norska Herkules Capital.
I Tranås finns vårt Shared Service Center (SSC) som hanterar all redovisning för samtliga bolag inom koncernen. Nu söker vi förstärkning till vårt Team Leverantörsreskontra.
Publiceringsdatum2015-11-02Dina arbetsuppgifterI arbetet som ekonomiassistent ansvarar du tillsammans med övriga inom teamet för koncernens leverantörsfakturahantering. I arbetet ingår registrering och bearbetning av inkommande leverantörsfakturor samt att i vårt fakturasystem, Alusta, kontera och fördela fakturor vidare ut i organisationen för godkännande och attestering. I månadsboksluten sker även avstämningsarbeten mot huvudbok, och utöver detta pågår ett projekt där vi byter affärssystem vilket kommer påverka rutinerna för teamet.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning som ekonomiassistent med omgående tillträde. Du kommer att arbeta i en händelserik och föränderlig miljö där vårt Shared Service Center i samarbete med olika funktioner inom koncernen arbetar mot målet att ta EFG European Furniture Group AB in i framtiden.
BakgrundVi söker dig som har flera års erfarenhet av leverantörsreskontrahantering och kostnadskonteringar. Viktigt är att du är väl insatt i svenska bokföringsregler med tillhörande momshantering, samt att du är villigt att ta till dig liknande bokföringskunskaper för övriga länder i Norden och UK. Du känner dig trygg i arbetsuppgifterna och har tidigare arbetat i ett eller flera leverantörsfakturasystem samt är en van MS Office-användare.
I rollen som ekonomiassistent har du kontakter med kollegor inom våra olika bolag varför det är väsentligt att du är bekväm i att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Du är utåtriktad, social och kommunikativ. Du trivs i ett högt tempo och är positiv till att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du har hög integritet, god samarbetsförmåga samt känner stort ansvarstagande inom ditt arbetsområde.
Frågor och ansökan
För mer information om tjänsten kontakta Susanne Bendz, chef för Shared Service Center, 0140-67 506 eller via e-post
susanne.bendz@efg.se .
Ansök till Helen Nordvall, HR Manager via denna länk
http://www.staffrec.se/viewad.php?id=68665&source=2004 Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2015-11-15.
Facklig kontaktperson för Unionen är Suzanne Bergdahl, 0140-67 662.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering
ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelen Nordvall, HR Manager 0140-675 83
Johanna Illergård Arvidsson, HR Business Partner 014067551
Emma Lagerbielke, Talent Manager & HR Business Partner 0701911666
FöretagEFG European Furniture Group
AdressEFG European Furniture Group
Göteborgsvägen 52
43137 Mölndal
KontorsadressGöteborgsvägen 52 43137 Mölndal
Jobbnummer 2507613
Observera att sista ansökningsdag har passerat.