Ekonomiassistent till deltidsuppdrag på managementkonsultbolag
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook !
SW söker för kunds räkning en driven och ansvarstagande Ekonomiassistent. Kundföretaget är ett väletablerat managementkonsultbolag med kontor i centrala Stockholm. Som Ekonomiassistent hanterar du kundfakturering: delta i faktureringsprocessen vid månadsskiften, korrespondens till faktureringens gemensamma inkorg, ansvar för fakturering till vissa större kunder, hantera kundprojekt i ekonomisystemet med mera. Tjänsten är ett konsultuppdrag på deltid 75% där arbetstiden förläggs flexibelt på kontorstider i samspråk mellan dig och uppdragsgivaren. Uppdragstiden är på 6 månader med start snarast. För rätt person innebär tjänsten mycket goda chanser till förlängning.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att vara en del av ekonomiavdelning och du arbetar med kundfakturering. Du hanterar arbetsuppgifter så som delta i faktureringsprocessen vid månadsskiften (gå igenom, skicka ut och redigera provfakturor), svara på korrespondens till faktureringens gemensamma inkorg, ansvar för fakturering till vissa större kunder, hantera kundprojekt i ekonomisystemet, hantera frågor och ärenden skickade till gemensam inkorg, hantera och lösa ärenden relaterade till konsulters tidrapportering samt vid behov påminna konsulter om tidrapportering, ur ekonomisystemet ta fram och bearbeta rapporter och analyser, svara på projektrelaterade frågor från business controllers i samband med månadsbokslut, daglig kontakt (telefon och e-post) med konsulter, chefer och kunder samt avtalsadministration.
I rollen som Ekonomiassistent hanterar du framför allt kundfakturering och tjänsten innebär arbetsuppgifter så som:
• Kundfakturering
• Tidrapportering av konsulter
• Behjälplig vid månadsbokslut
Det här är tjänsten för dig som arbetat som Ekonomiassistent sedan tidigare. Du ges möjligheten att visa vad du går för och fortsätta utvecklas på ett väletablerat managementkonsultbolag!
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst 1 års arbetserfarenhet från en ekonomiavdelning och du har god ekonomisk förståelse. Vi ser gärna att du har någon form av ekonomisk utbildning, men det är inget krav. Vi söker dig som har haft arbetsuppgifter som i hög utsträckning inneburit kundkontakt internt som externt. Du är systemvan samt lättlärd i system. Du är datavan och har goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift.
Som person är du driven, initiativtagande och prestigelös på ett sätt som gör att du ser samt tar tag i saker som behöver göras. Du är noggrann och uppmärksam på detaljer samtidigt som du är en serviceinriktad person tycker om att arbeta med olika typer av människor. Du är flexibel och fungerar utmärkt i arbete med omväxlande arbetstempo där du har flera processer igång samtidigt. Vidare är du är nyfiken och gillar att lära dig nya saker.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Tjänsten är ett konsultuppdrag på deltid 75% där arbetstiden förläggs flexibelt på kontorstider i samspråk mellan dig och uppdragsgivaren. Uppdragstiden är på 6 månader med start snarast. För rätt person innebär tjänsten mycket goda chanser till förlängning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Varaktighet, arbetstid
Kontorstider Deltid 75%
Publiceringsdatum2016-07-12ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimon Jordal +46 84075568
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20 Box 7420
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2952122
Observera att sista ansökningsdag har passerat.