Ekonomiassistent till Budget - och redovisningsenheten

Sollentuna Kommun Budget- & redovisningsenheten / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Budget- & redovisningsenheten i Sollentuna

Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och närmar sig 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Enligt Statistiska Centralbyråns medborgarundersökning är Sollentunaborna nöjdast i landet. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.

Ekonomiavdelningen i Sollentuna kommun består av tre enheter: Budget- och redovisning, Upphandling och Utveckling. Totalt på de tre enheterna är vi 30 medarbetare varav 16 hör till Budget- och redovisning. Avdelningen har bland annat övergripande samordningsansvar för ekonomiska och strategiska frågor, ekonomisk planering, styrning och uppföljning, kvalitetsarbete, redovisning, fakturering, intern kontroll och upphandling.

Du kommer att arbeta som ekonomiassistent med arbetsuppgifter framförallt inriktade mot inkommande fakturor, posthantering, scanning.

Publiceringsdatum
2015-11-12

Dina arbetsuppgifter
• Hantera leverantörsfakturor i vårt fakturahanteringssystem
• Upplägg och kontroll av nya leverantörer
• Besvara leverantörsförfrågningar och sköta kontakten med leverantörer rörande betalningar- Hantera betalningspåminnelser
• Följa upp eventuella oklarheter i leverantörsfakturorna med leverantörerna- Kontroll och registrering av handkassor samt tillfälliga utbetalningar
• Posthantering och skanning av fakturor- Vara ett stöd och assistera i det dagliga redovisningsarbetet
• Föreslå och delta i interna projekt och förbättringar av processer

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten ska ha avslutad gymnasial utbildning. Det är meriterande om du har någon form av eftergymnasial ekonomiutbildning.

Vi söker dig som har minst två års erfarenhet från arbete som ekonomiassistent och av liknande arbetsuppgifter samt erfarenhet av leverantörsreskontra.

Dina personliga egenskaper
Som person är du proaktiv, noggrann och positiv. Du har lätt föra att lära dig nya saker och genomför ditt arbete ansvarsfullt. Du har intresse och förmåga att se hela processen och föreslå förbättringar.

Du har förmåga att planera, organisera och prioritera aktiviteter på ett effektivt sätt. I ditt arbete möter du dagligen kunder vilket ställer krav på servicemedvetenhet. Du har en god kommunikativ förmåga och är bekväm med att hantera samtal av olika karaktär.

Vi erbjuder

Vi erbjuder kompetensutveckling, friskvårdbidrag, subventionerad lunch och tillämpar flextid.

Du kan läsa mer om våra förmåner på länken:

www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/Jobba-i-Sollentuna-kommun/Formaner-for-dig-som-jobbar-i-Sollentuna-kommun/

Varaktighet, arbetstid
Heltid/tillsvidare tillsvidare

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chatarina Sjöberg 08-5792 1572

Företag
Sollentuna Kommun Budget- & redovisningsenheten

Adress
Sollentuna Kommun Budget- & redovisningsenheten
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2525506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Budget- & redovisningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Budget- & redovisningsenheten: