Ekonomiassistent till bostadsförvaltare på Kungsholmen
SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du arbeta som ekonomiassistent på en välkänd organisation inom bostadsförvaltning? Vill du därtill ingå i ett prestigelöst och trivsamt ekonomiteam? Då vill vi gärna att du läser vidare!
Publiceringsdatum2018-10-30Om tjänstenSJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att arbeta i det dagliga flödet med in- och utbetalningar. I arbetsuppgifterna ingår främst:
• upplägg av kunder
• fakturering
• hantering av leverantörer
• konteringar
• hyres- och medlemsavstämningar
• påminnelser
• inkassohantering
Även avstämningar och utredningar ingår som en del av ekonomiarbetet, samt att vara behjälplig vid bokslutsarbete till Bokslutsgruppen.
Vår kund är en organisation inom bostadsförvaltning, byggande och bosparande, och sitter i fräscha lokaler på Kungsholmen i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett ekonomisupport-team om 7 personer, där stämningen är god och präglas av hjälpsamhet och högt i tak.
Lämplig bakgrund
För att lyckas och trivas i denna roll tror vi att du har någon form av ekonomirelaterad utbildning, samt har något års relevant arbetslivserfarenhet. Du har god koll på det ekonomiska flödet, och har en god kommunikativ förmåga.
Du har en god systemvana, och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agresso eller Basware. Du har goda kunskaper i Excel.
Du har en god allmän systemvana och är en van användare av Excel.
Som person tror vi att du är ansvarsfull, noggrann, prestigelös och hjälpsam. Du är stresstålig och har en god förmåga att prioritera. Du har även en god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter gott teamarbete.
Vi ser fram emot din ansökan!
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start omgående och som pågår fram till 2019-02-28. Därefter kan en eventuell förlängning vara aktuell. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 4 månader konsultuppdrag
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGustav Kendel
gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45
FöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4430207
Observera att sista ansökningsdag har passerat.