Ekonomiassistent sökes till två deltidsuppdrag!
Adecco, Office & HR, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Affärsområdet Adecco Finance & Legal bemannar tjänster inom finans, juridik och ekonomi; inom samtliga branscher.
Just nu söker vi en eller två ekonomiassistenter till två deltidsuppdrag i Vallentuna respektive Hammarby Sjöstad. Arbetstider är 2-3 dagar i veckan på varje arbetsplats.
Publiceringsdatum2010-08-13Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna kommer att bestå förutom att arbeta med kundreskontra och leverantörsreskontra av löpande bokföring, momsredovisning, bankavstämningar. Periodvis kommer du även vara behjälplig vid bokslut.
På en av dem uppdragen ingår även lönehantering.
Kundrelaterade uppgifter innebär bl.a. fakturering mot kund, kreditkortsdebitering, tilläggsdebitering och administration av andra kundinbetalningar. Du kommer att handha bevakning och påminnelser av kundfakturor. I tjänsten ingår viss kundkontakt och andra sedvanliga arbetsuppgifter inom kundreskontra.
På leverantörs sidan förväntas du kontrollera och kontera fakturor, påminna leverantörer om fakturor och aktivt söka underlag samt göra leverantörsbetalningar.
ErfarenheterVi söker dig som har minst ett års erfarenhet av liknande uppgifter. Erfarenhet i lönehantering ej nödvändigt.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är noggrann och självkontrollerande. Du ska vara självständig och orädd för att fatta egna beslut. Tjänsten innebär mycket kontakt med såväl kollegor som kunder och leverantörer, vilket kräver att du känner dig bekväm med både interna och externa kontakter.
Att vara konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, uppskattar okända miljöer och nya branscher!
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder två spännande uppdrag på deltid!
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Ansök
Uppdraget ska tillsättas omgående. Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån. Länken till annonsen:
http://adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1050179Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Cilla Orban på 08- 598 981 54.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-09-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 709593
Observera att sista ansökningsdag har passerat.