Ekonomiassistent & Kundsupport till växande SaaS-bolag

Nyehandel Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
2025-11-04


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyehandel Sverige AB i Kristianstad

Nyehandel Sverige AB
Vill du vara med och bygga framtidens e-handelsplattform? Vi söker en strukturerad och serviceminded person som vill kombinera ekonomi med kundkontakt i en bred och utvecklande roll.
Om Nyehandel
Vi är ett snabbväxande SaaS-bolag som bygger en komplett e-handelsplattform för svenska företag. I vår lösning ingår allt från själva webshopen till smart inköpsmotor, eget TA-system (Nylogistik), plockstation och mycket mer.
Vi är idag 10 engagerade medarbetare - 6 utvecklare, designer, marknad, försäljning och support - och våra kunder växer snabbt. Nu behöver vi förstärka med någon som tar ansvar för både ekonomi och första linjens kundsupport.
Våra värderingar: Vi bygger långsiktigt, löser riktiga problem och hjälper våra kunder att växa. Hos oss får du vara med och påverka från dag ett.

Din roll
Det här är en unik tjänst där du får kombinera ekonomiarbete med kundkontakt:
Ekonomi (~50-60% av tiden):
Bokföring och kontering i Fortnox
Fakturera abonnemang, konsultation och designtjänster
Hantera leverantörsfakturor, betalningar och attestering
Löneunderlag och administration
Kvittoinhämtning och -hantering
Månadsrapporter och ekonomisk uppföljning
Säkerställa att skatter och avgifter betalas i tid
Samarbete med vår externa redovisningsbyrå vid årsbokslut

Kundsupport & Success (~40-50% av tiden):
Avlasta och hjälpa supportavdelningen
Onboarding av nya kunder (administrativa delar)
Hantera fakturafrågor från kunder
Dokumentera vanliga frågor och bygga upp FAQ
Eskalera komplexa ärenden till teknisk support

Din vardag: På måndagar kanske du fakturerar abonnemang och hjälper en kund med inloggning. På tisdagar bokför du, hanterar leverantörsfakturor och guidar en ny kund genom systemet. På onsdagar förbereder du löneunderlag och svarar på kundmail. Varje dag är olika, och det är det som gör jobbet spännande!

Vi söker dig som:
Måste ha:
Ekonomisk grundkompetens (ekonomiutbildning eller motsvarande erfarenhet)
Erfarenhet av bokföring och Fortnox (eller liknande system)
Är serviceminded och tycker om kundkontakt
Är teknikvän och tycker det är kul att lära dig nya system
Kan strukturera din tid och växla mellan olika uppgifter
Kommunicerar tydligt i text och tal (svenska flytande)
Är självgående och tar ansvar

Meriterande:
Erfarenhet av SaaS, e-handel eller techbolag
Arbetat med kundsupport eller customer success tidigare
Känner till abonnemangshantering och recurring revenue
Löneadministration
Du är nyfiken på hur SaaS-bolag fungerar och vill lära dig affären

Din personlighet: Vi söker någon som är strukturerad men flexibel, som gillar att ha många bollar i luften och tycker det är kul när ingen dag är den andra lik. Du är lika bekväm med siffror som med människor, och du ser möjligheter istället för problem.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-04
E-post: jobb@nyehandel.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nyehandel Sverige AB (org.nr 559241-2075), https://nyehandel.se
Barbackagatan 2 (visa karta)
291 32  KRISTIANSTAD

Kontakt
VD
Mikael Dalholm
mikael@nyehandel.se
0734344209

Jobbnummer
9587765

Prenumerera på jobb från Nyehandel Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyehandel Sverige AB: