Ekonomiassistent & Digital Marknadsförare på startup i Centrala

PersonalExpressen AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PersonalExpressen AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Denna tjänst är uppdelad i två delar som Ekonomiassistent och Digital Marknadsförare där du kommer att få en nyckelroll hos oss både för den ekonomiska förvaltningen samt för vår pågående expansion genom ditt arbete som digital marknadsförare.

De administrativa arbetsuppgifter rörande ekonomin består i att betala ut löner till våra anställda, hantera pensioner, utföra enklare bokföring, fakturera våra kunder samt sköta vår posthantering och betala leverantörsfakturor. Det program som du kommer arbete med främst när det kommer till ekonomidelen av tjänsten heter Fortnox. Det är meriterande men inget krav att du har erfarenhet av detta program.

Arbetsuppgifterna i den andra delen av tjänsten som Digital Marknadsförare består i att arbeta med vår digitala marknadsföring i sociala medier, uppdatera vår hemsida, skapa och skicka ut digitala nyhetsbrev till våra anställda samt att skapa och skicka ut digitalt marknadsföringsmaterial till våra kunder. Stort fokus kommer att ligga på marknadsföringen i sociala medier där ditt mål som digital marknadsförare är att långsiktigt bygga upp antalet intressenter som följer oss. Vi tror att denna delen är ett roligt och stimulerande arbete med mycket direkt feedback på det du gör.

Utöver dessa två roller kommer du att ansvara för vår telefonväxel under kontorets öppettider och blir därmed företagets ansikte och röst utåt.

Det är med andra ord en bred tjänst i sin helhet där du kommer få utvecklas professionellt inom en rad olika yrkesroller både administrativt och digitalt - samtidigt som du får arbeta och utvecklas socialt nära övriga ledningen såsom företagets VD och Verksamhetschef.

Du kommer av oss att få både relevant och för framtiden meriterande internutbildning de första fyra veckorna inom alla de ekonomiska områdena - således går vi mer på din personlighet än på dina meriter vid rekryteringen.

Vi söker dig som har god förmåga att vara strukturerad och noggrann i ditt arbete. Utöver detta värdesätter vi att du är självständig, kreativ och lösningsorienterad. Även om vi som arbetar på kontoret givetvis hjälper och stöttar varandra i våra respektive roller så är vi alla självständiga i vår natur - det är det viktigt att du också är. Det är viktigt att du som söker tjänsten har en grundläggande förståelse kring hur man arbetar med sociala medier.

Då företaget är en start-up där ägarna själva arbetar i ledningen genomsyras hela kontoret och företaget av en härlig skaparglädje och positiv energi - den vill vi givetvis att du ska vara med och bidra till genom ditt engagemang och intresse för företagande i allmänhet. Det är också viktigt att du är duktig både i tal och skrift på engelska då vi har en del internationella kunder baserade i Stockholm.

Vi som äger och driver PersonalExpressen har stora framtidsvisioner och en förkärlek till högt tempo - vi ser inte vanligtvis de problem och begränsningar som vanliga människor gör. Vi trivs också med att ta en AW efter jobbet och reser gärna iväg tillsammans för att hitta ytterligare energi och peppa varandra i teamet. Under det senaste året har företaget betalt resor till både Spanien och Polen för teambuilding - gillar du ett högt tempo och personlig utveckling kommer du med andra ord att stormtrivas hos oss.

PersonalExpressen AB är ett expansivt start-up-bolag inom bemanningsbranschen och riktar sig främst gentemot kunder inom skolan, förskolan och vården. De flesta av våra idag cirka 200 anställda konsulter arbetar externt ute hos våra kunder som lärare på grund- och gymnasieskolor.

PersonalExpressen startade 2017 och ägs samt drivs av personer med erfarenhet av att tidigare driva både företag inom skolans och vårdens värld. Ägarna till PersonalExpressen har vidare idag flera andra bolag som arbetar inom primärt vården och totalt omsätter koncernen runt en halv miljard kronor.

På huvudkontoret på Nybrogatan arbetar idag tre personer - VD, Verksamhetschef samt en administratör. Utöver dessa finns på företaget tre personer anställda på vårt kontor i Helsingborg.

Publiceringsdatum
2019-02-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomi & Marknadsföring

Kontakt
Oliver Thomson oliver.thomson@personalexpressen.se

Företag
PersonalExpressen AB

Adress
PersonalExpressen AB
Nybrogatan 6
11434 STOCKHOLM

Kontorsadress
Nybrogatan 6

Jobbnummer
4595468

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PersonalExpressen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PersonalExpressen AB: