Ekonomiassistent med skinn på näsan
Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Stockholm
Letar du efter en omväxlande och utmanande roll som inte bara testar dina kunskaper inom ekonomiområdet? Tar du gärna ansvar för att fakturahantering och andra rutiner och arbetssätt fungerar effektivt och smärtfritt? Kanske är då det här tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2014-09-05BeskrivningPerido rekryterar en ekonomiassistent till vår kund, ett vård- och omsorgsföretag som jobbar med fokus på hög kvalitet och service. Tjänsten är placerad på deras kontor strax söder om centrala Stockholm.
Till denna utvecklande och stundtals utmanande tjänst söker vi dig som är bekväm med att jobba självständigt i rollen som ekonomiassistent och som har goda kunskaper inom ekonomi och kommunikation. Det är en heltidstjänst där du kommer att dela din tid mellan att vara bolagsansvarig för ett eller flera bolag inom leverantörsreskontran samt ansvarig kring processer och rutiner avseende reklamation av leverantörsfakturor. Här får du bland annat möjlighet att jobba med:
• Uppföljning av ankomstregistrerade fakturor samt analys av arbetsflöden och attestuppsättningar
• Kontroll och uppföljning av påminnelser och inkassokrav
• Avstämning balanskonton för leverantörsreskontra och periodiseringar samt inläsning av pensionskostnader och leasing vid varje månadsbokslut
• Uppföljning och uppsättning nya processer och rutiner för reklamationshantering
• Samarbeta med inköpsavdelningen för att bygga upp rutiner och förmedla information ut till verksamheterna
Utöver ditt kunnande när det kommer till ekonomifrågor lägger vi också stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom detta är en servicefunktion där du har mycket kontakt både med vår kunds olika verksamheter och leverantörer söker vi dig som är noggrann, självgående och som tycker det är givande att ge service till andra. För att fakturahanteringen ska fungera så bra som möjligt är det också värdefullt om du har lite skinn på näsan och kan vara rak och tydlig i din kommunikation när det behövs. Är det här möjligheten för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Runt 3 års erfarenhet av att arbeta med uppgifter inom leverantörsreskontra
• Meriterande med erfarenhet av att jobba med reklamationer av leverantörsfakturor
• Meriterande med vana av att jobba i en större organisation
• Meriterande med erfarenhet av Agresso
• God datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde snarast möjligt. Fast månadslön.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 10737DB i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb10737DB
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 10737DB
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 1987700
Observera att sista ansökningsdag har passerat.