Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-11-20

Företaget
För vår kund Indoor Energy söker vi nu en Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra och fakturering. Indoor Energy är ett företag som arbetar med helhetslösningar för fastigheter inom energi, värme, ventilation och kyla. Indoor Energy förenar 20 års praktisk erfarenhet och lokalkännedom med teoretisk expertkunskap. De servar sina kunder med hög teknisk kompetens, lokal närvaro och positiv energi för att kunderna ska få de mest energieffektiva fastigheterna.

Om tjänsten
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att arbeta på kontoret i Solna där det i dag arbetar cirka 40 personer. På kontoret i Solna arbetar ytterligare 2 personer inom ekonomi samt CFO och Ekonomichefen. I dina arbetsuppgifter så kommer fokus att ligga på att hantera kundreskontran, där du även har möjlighet att fördjupa dig. Du kommer även att fakturera, bland annat riksavtal samt stötta kollegorna där behov finns. För att hantera faktureringen kommer du även att sitta med mycket intern kontakt för att få rätt information.

Möjligheter:
Nu har du möjlighet att komma in i ett företag med en positiv atmosfär, högt i tak samt med fokus på service och relationer. För rätt person finns även möjligheter till förlängning.

Kvalifikationer
För aktuell roll så ska du ha minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, där du hanterat kundreskontra samt god kunskap inom fakturering. Du har tidigare arbetat inom ekonomisystem och har lätt för att sätta dig in i dessa. Som person är du proaktiv och fokuserad samt trivs i att arbeta med att få en djupare förståelse i uppgifterna. Du är kommunikativ och inte rädd för att kontakta personer för att få svar på dina frågor. Du är en ödmjuk person med lite skinn på näsan som vill arbeta i en trevlig miljö.

Tillträde, omfattning och anställning:
Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund. Uppdraget beräknas pågå till en början 3 månader med ev. möjlighet till förläning. Uppdraget föreligger under kontorstider, heltid med start omgående.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig X på rekrytering@hero.se .

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Larsson

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm

Kontorsadress
Liljeholmstorget 7 11763 Stockholm

Jobbnummer
2539407

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: