Ekonomiassistent med erfarenhet av levreskontra till Masimo Swed

Hero / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Om bolaget:

Masimo är ett medicinskt utrustningsbolag som finns över hela världen. Produktionen finns i Sverige och USA. Masimo har en bra och god företagskultur där alla medarbetare får möjlighet att engagera sig och kunna påverka företaget i en positiv riktning. Kontoret är baserat i Mörby Centrum i Stockholm.

Arbetsuppgifter/Ansvar:

I denna roll blir du en del av Masimos Finansavdelning. Du arbetar i ett team bestående utav tre personer. Din primära arbetsuppgift är att hantera bolagets leverantörsreskontra avseende produktion. Du kommer alltså att arbeta med registrering av leverantörsfakturor och avstämning mot mottagna leveranser och bokföring av transaktioner från Masimos produktionssystem. Det kommer även förekomma administrativa uppgifter såsom framtagande av betalningsförslag och följa upp fakturor gentemot inköp.

I bokslutsarbetet ansvarar du för avstämning av ett antal konton:

• Lager

• Förutbetalda kostnader

• Anläggningstillgångar

• Fördelning av gemensamma kostnader

Publiceringsdatum
2017-09-12

Kvalifikationer
Vi söker dig som har något eller några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning med liknande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har en god förståelse för och intresse av processerna kopplade till leverantörsreskontra. Vidare önskar vi att du har:

Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift (koncernspråk)

Ekonomisk utbildning alt arbetslivserfarenhet i minst ett år

Goda kunskaper i Office paketet

Meriterande:

Hogia kunskaper

Produktionsredovisning

Redovisningskunskaper

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och självgående person som gärna tar dig an nya arbetsuppgifter. Du är nyfiken och vågar komma med nya idéer för att utveckla Masimos framtida utveckling. Andra egenskaper vi söker är:

Noggrann, god analytisk förmåga och siffersinne.

Kunna arbeta under tidspress vid arbetstoppar.

Flexibel och prestigelös

Arbetstider, tillträde och omfattning:

Arbetstiderna är under måndag till fredag och mellan 08.30 - 16.30 med möjlighet till flexibilitet. Start för tjänsten är snarast möjligt och vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Tjänsten är en konsulttjänst som för rätt person kan leda till en fast anställning och uppdraget löper tillsvidare.

Hur söker du?

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Mimmie Swärdén på mimmie.swarden@hero.se.

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mimmie Swärdén mimmie.swarden@hero.se +46729689142

Företag
Hero

Adress
Hero
Holländargatan 22
11359 Stockholm

Kontorsadress
Holländargatan 22, Stockholm

Jobbnummer
3693103

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: