Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra sökes till kund i G

KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Stenungsund eller i hela Sverige

Är du en noggrann och driven ekonomiassistent med några års erfarenhet inom leverantörsreskontra? Letar du efter en ny utmaning där du kan bidra med din expertis och fortsätta utvecklas i din yrkesroll? Vill du arbeta i ett framstående företag med ett dynamiskt och stöttande team? Då kan denna tjänst hos vår kund i Göteborg vara precis för dig!

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Publiceringsdatum
2024-07-05

Dina arbetsuppgifter
I denna roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta med leverantörsreskontra och ansvara för en mängd varierande arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Du kommer att vara en viktig del av ekonomiteamet och bidra till att säkerställa att företagets ekonomiska processer fungerar smidigt och effektivt. Du kommer också att stötta Varbergskontoret och delta i två projekt som vår kund är involverade i, vilket innebär att du kommer att resa till Varberg minst en dag i veckan.

• Hantering av leverantörsfakturor
• Matchning och bokföring av fakturor
• Avstämning av leverantörsreskontra
• Kontakt med leverantörer och interna avdelningar för att lösa fakturafrågor
• Delta i månads- och årsbokslut
• Administrativa uppgifter
• Stöd till Varbergskontoret och deltagande i två av Implenias projekt

Kvalifikationer
• Några års erfarenhet inom leverantörsreskontra
• Erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem, gärna SAP och Acendo
• God systemvana och Excelkunskap
• Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska
• Stark noggrannhet och förmåga att arbeta strukturerat
• Självgående, initiativtagande och serviceinriktad
• Ekonomutbildning är meriterande

Övrig information
Tjänsten är en 6 månaders visstidsanställning på 100% med möjlighet till förlängning. Du kommer att bli anställd hos oss på KFX som konsult.

I den här processen förkommer personlighetstester och bakgrundskontroll på slutkandidater. Urval och intervjuer sker löpande och därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Jonna Bushati på jonna.bushati@kfx.se

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm

Jobbnummer
8790190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: