Ekonomiassistent med bokföringskunskap till varierande tjänst!

Lingua Communication Nordic AB / Ekonomiassistentjobb / Nacka
2017-06-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent med bokföringskunskap till varierande tjänst!" (publicerad 2018-05-02) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lingua Communication Nordic AB i Nacka, Örebro, Västerås, Uppsala, Sundsvall eller i hela Sverige

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Du skall självständigt sköta löpande bokföring, göra avstämningar, skattedeklarationer och momsredovisning samt upprätta månads- och årsbokslut.

Dessutom skall du utreda och besvara inkommande frågor (mail och telefon) gällande fakturor, löneutbetalningar, priser, arvoden mm från kunder och tolkar/översättare.

En stor del av din tid kommer att tillägnas hantering (prissättning) av tolkrekvisitioner enligt respektive avtal.

Utöver det tillkommer sedvanliga ekonomisysslor såsom fakturahantering, in-/utbetalningar, löneadministration mm. Vid behov kommer du även att hjälpa vår kundtjänst med att ta emot bokningar av tolkuppdrag och besvara förfrågningar.

Vi behöver nu förstärka vår ekonomiavdelning med en självgående ekonomiassistent. Vi erbjuder en omväxlande tjänst för dig som har ett sinne för siffror och vill kombinera det med ditt intresse för service och människor.

Du är snabb och agil i ditt arbetssätt, har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och du tycker om att hantera flera saker samtidigt. Du kommer självständigt sköta bokföring och upprättande av rapporter etc, så kunskap och erfarenhet inom detta är ett krav. Du är stresstålig och du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du har god telefonvana och du är duktig på att skapa kontakter och på att bemöta människor i en mångkulturell miljö. En förutsättning för att du ska klara av denna tjänst är att du är mycket duktig med siffror och att du kan hålla många uppgifter i huvudet samtidigt. Detta då vi jobbar med olika avtal där olika priser/arvoden samt villkor gäller. Du behöver ha vana av att jobba i olika system (vi använder idag bl a Visma Administration och Visma Lön och erfarenhet av dessa system är meriterande). Då en stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt att kommunicera med så väl tolkar och kunder som medarbetare så är det en förutsättning att du talar och skriver svenska korrekt och obehindrat.

Linguacom är ett företag som förmedlar tolk- och översättningstjänster till främst kommuner, stat och landsting, men även till privata kunder såsom advokatbyråer och andra företag. Vi är idag ca 20 anställda och vi sitter i fina lokaler i Finntorp, Nacka (ca 8 minuter från Slussen med buss). Vi har funnits i dryga fem år och vi är ett av Nackas snabbast växande företag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstider: 8:00-17:00

Publiceringsdatum
2017-06-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-13
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent

Kontakt
Hannes Buckard hannes@linguacom.se

Företag
Lingua Communication Nordic AB

Adress
Lingua Communication Nordic AB
Gamla Värmdövägen 8
13137 Nacka

Kontorsadress
Gamla Värmdövägen 8

Jobbnummer
3578842

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lingua Communication Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lingua Communication Nordic AB: