Ekonomiassistent med administrativt ansvar till Byggbranschens Yrkesnämnd!
Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2024-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent med administrativt ansvar till Byggbranschens Yrkesnämnd!" (publicerad 2024-09-06) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du arbeta inom en samhällsviktig bransch som samverkar med flera aktörer såsom myndigheter, politiker och skolor med mera? I denna roll erbjuds du en bred och varierad tjänst med fokus på både siffror, administration och skrivande.
OM TJÄNSTEN
Byggbranschens Yrkesnämnd (BYN) är en organisation som arbetar för att främja utbildning och kompetensutveckling inom bygg- och anläggningssektorn i Sverige. De söker nu en ekonomiassistent med administrativt ansvar. Som ekonomiassistent kommer du att jobba nära kanslichefen, men du kommer också ha en annan kollega inom ekonomi som ansvarar för din upplärning. På sikt är ambitionen att du ska jobba mer självständigt i rollen. Du kommer till ett engagerat och kompetent team, där du erbjuds en varierande roll med flexibilitet och frihet under ansvar.
Publiceringsdatum2024-05-24Dina arbetsuppgifterDu kommer till största del att arbeta med ekonomirelaterade uppgifter, men det är viktigt att du också trivs med annan typ av administration.
Du kommer att...
• Hantera dagliga transaktioner, såsom fakturering, betalningar och enklare bokföring.
• Stötta vid månads- och årsbokslut.
• Arbeta med skatterapportering och löneadministration.
• Vårda kund- och leverantörsrelationer.
• Ansvara för BYNs ekonomisystem.
• Hantera övrig administration/ledningsstöd, såsom att arrangera möten med arbetsutskott och styrelse, dagordningar och föra protokoll.
VI SÖKER DIG SOM
• Har minst 1 års erfarenhet av ekonomirelaterat arbete, och förståelse för hur en ekonomiavdelning fungerar.
• Har god administrativ förmåga.
• Har goda kunskaper i Microsoft Office; specifikt i Excel men även Word, Outlook, PowerPoint.
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, samt är skicklig på att formulera dig muntligt och skriftligt. Det är viktigt att du trivs med att skriva, då du kommer skriva en del protokoll och liknande.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av byggbranschen och/eller erfarenhet av en annan intresseorganisation/liknande.
Den här tjänsten passar dig som är noggrann, strukturerad och flexibel. Vidare ser vi att du är serviceinriktad, självgående och initiativtagande. Vi är öppna för både mer juniora och mer seniora kandidater, förutsatt att du har personliga egenskaper och kompetens.
Övrig information
• Start och slut: omgående - till årsskiftet, med god chans till långsiktig fortsättning.
• Omfattning: Heltid, 37.5 timmar/veckan.
• Placering: Västberga Allé. Möjlighet att jobba på distans cirka två dagar/veckan.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga.
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15104708".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 8704213
Observera att sista ansökningsdag har passerat.