Ekonomiassistent med administrativt ansvar till Byggbranschens Yrkesnämnd!

Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta inom en samhällsviktig bransch som samverkar med flera aktörer såsom myndigheter, politiker och skolor med mera? I denna roll erbjuds du en bred och varierad tjänst med fokus på både siffror, administration och skrivande.

OM TJÄNSTEN

Byggbranschens Yrkesnämnd (BYN) är en organisation som arbetar för att främja utbildning och kompetensutveckling inom bygg- och anläggningssektorn i Sverige. De söker nu en ekonomiassistent med administrativt ansvar. Som ekonomiassistent kommer du att jobba nära kanslichefen, men du kommer också ha en annan kollega inom ekonomi som ansvarar för din upplärning. På sikt är ambitionen att du ska jobba mer självständigt i rollen. Du kommer till ett engagerat och kompetent team, där du erbjuds en varierande roll med flexibilitet och frihet under ansvar.

Publiceringsdatum
2024-05-24

Dina arbetsuppgifter
Du kommer till största del att arbeta med ekonomirelaterade uppgifter, men det är viktigt att du också trivs med annan typ av administration.

Du kommer att...

• Hantera dagliga transaktioner, såsom fakturering, betalningar och enklare bokföring.
• Stötta vid månads- och årsbokslut.
• Arbeta med skatterapportering och löneadministration.
• Vårda kund- och leverantörsrelationer.
• Ansvara för BYNs ekonomisystem.
• Hantera övrig administration/ledningsstöd, såsom att arrangera möten med arbetsutskott och styrelse, dagordningar och föra protokoll.

VI SÖKER DIG SOM

• Har minst 1 års erfarenhet av ekonomirelaterat arbete, och förståelse för hur en ekonomiavdelning fungerar.
• Har god administrativ förmåga.
• Har goda kunskaper i Microsoft Office; specifikt i Excel men även Word, Outlook, PowerPoint.
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, samt är skicklig på att formulera dig muntligt och skriftligt. Det är viktigt att du trivs med att skriva, då du kommer skriva en del protokoll och liknande.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av byggbranschen och/eller erfarenhet av en annan intresseorganisation/liknande.

Den här tjänsten passar dig som är noggrann, strukturerad och flexibel. Vidare ser vi att du är serviceinriktad, självgående och initiativtagande. Vi är öppna för både mer juniora och mer seniora kandidater, förutsatt att du har personliga egenskaper och kompetens.

Övrig information
• Start och slut: omgående - till årsskiftet, med god chans till långsiktig fortsättning.
• Omfattning: Heltid, 37.5 timmar/veckan.
• Placering: Västberga Allé. Möjlighet att jobba på distans cirka två dagar/veckan.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga.

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15104708".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8704213

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: