Ekonomiassistent leverantörsreskontra till internationellt bolag
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-04-29
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av leverantörsreskontra och på jakt efter nya möjligheter? Är du därtill en person som trivs i en familjär miljö och är van att självständigt driva ditt arbete framåt? Här erbjuds du en utvecklande och varierande roll på ett internationellt bolag. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget, alternativt överrekrytering till företaget. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Publiceringsdatum2025-04-29Om företagetFöretaget är en ledande aktör inom specialprodukter för industriella applikationer och verkar på en internationell marknad med särskilt fokus på Europa. De erbjuder högpresterande lösningar inom områden som elektrifiering och infrastruktur, med produkter som används i en rad olika branscher och applikationer som berör människors vardag. Företaget är känt för sin expertis i att förädla råmaterial till långlivade produkter som bidrar till omställningen mot ett mer hållbart samhälle. Med verksamhet på flera orter i Sverige och huvudkontor i Stockholm, har företaget en familjär och samarbetande företagskultur där engagemang och proaktivitet är centrala värden. Du får information om företaget i ett nästa steg i processen.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera och styra fakturaflödet kopplat till leverantörsreskontran. Du hanterar inkommande leverantörsfakturor genom registrering, kontering och betalning. Du ansvarar för kontoavstämningar, periodiseringar och hantering av valutakursdifferenser, samt arbetar proaktivt med att säkerställa att fakturorna attesteras i tid. Vidare stöttar du även upp med kontoavstämningar vid månadsbokslut.
Vid stopp eller problem i flödet ansvarar du för att felsöka, kontakta berörda intressenter och säkerställa problemhantering. Du ansvarar även för kontinuerligt registerunderhåll av leverantörsinformationen, du har löpande kontakt med leverantörer och säkerställer uppdaterade masterdata. Vidare är du delaktig i utveckling av rutiner och processer inom ekonomifunktionen. Du kommer tillsammans med dina kollegor säkerställa kontinuerlig utveckling, och tar initiativ inom området. Du blir en del av företagets ekonomifunktion, och kommer att tillhöra leverantörsreskontra-teamet om fem personer. Du välkomnas in i ett drivet och sammansvetsat team som arbetar i nära samarbete och supporterar varandra i det dagliga arbetet.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra. * Grundläggande förståelse för redovisningsprinciper. * God dator- och systemvana. * Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete och fatta beslut på egen hand. Du är en social och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm. Möjlighet till hemarbete när du är självgående i din roll. Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till
info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803),
https://www.bravura.se Arbetsplats Bravura
Kontakt Julia Dahl
julia.dahl@bravura.se Jobbnummer 9311265