Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Vasakronan
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-01-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Vasakronan" (publicerad 2017-06-19) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Företaget
Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag som utvecklar och förvaltar fastigheter i städer som Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö och Lund. Totalt sett har de ca 183 fastigheter och antalet personen som arbetar i hela koncernen är ca 350 st. Vasakronan sitter i mycket moderna och nyrenoverade lokaler i centrala Stockholm och här arbetar ca 100 personer. Hit söker de nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för att stötta upp sitt ekonomiteam.
Tjänsten
I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ett team på 4 personer som tillsammans arbetar med leverantörsreskontra. Hela ekonomiavdelningen består av 30 personer med olika inriktningar. I denna roll kommer att arbeta med stora flöden där tidigare erfarenhet av leverantörsreskontran kommer ha stor betydelse. Du kommer arbeta både självständigt och tillsammans med andra i gruppen med allt som beror leverantörsreskontran. Här är det också ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen då momsen skiljer sig en del från andra branscher. Tjänsten är på 6 månader, heltid, med start i början på april. Du anställs som konsult via Placera Personal.
Publiceringsdatum2017-01-26KvalifikationerVi söker dig som har följande bakgrund
* Du har minst 2 års erfarenhet av leverantörsreskontra
* Du har gått en gymnasieutbildning inom ekonomi eller liknande
* Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet.
* Du har erfarenhet av ekonomisystem, gärna Palette och agresso (inget krav)
* Meriterande om du har erfarenhet av fastighetsbranschen
Dina personliga egenskaperFör denna tjänst lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är självständig, driven och noggrann. Du är flexibel inför nya arbetsuppgifter, tydlig i din kommunikation samt innehar en god samarbetsförmåga. Vidare är du prestigelös, social och bidrar med en positiv stämning på arbetsplatsen.
Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Detta är en tjänst på 40h i veckan där du blir anställd som konsult via Placera Personal. Uppdraget är tidsbegränsat på 6 månader med start i början på april.
ErsättningLön enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadeleine Hellsén 0858622719
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3283926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.