Ekonomiassistent Inom Leverantörsreskontra Till Peab I Ängelholm

Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Ängelholm
2024-05-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent Inom Leverantörsreskontra Till Peab I Ängelholm" (publicerad 2024-06-28) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Ängelholm, Båstad, Höganäs, Helsingborg, Perstorp eller i hela Sverige

Utvecklas och utmanas som ekonomiassistent tillsammans med ett företag som investerar och interagerar med sina medarbetare! Det finns nu en möjlighet för dig som är i början av ekonomikarriären att omgående ta dig an en roll som ekonomiassistent på kontoret i Ängelholm! Ansök redan idag, vi går igenom urvalet löpande.

OM TJÄNSTEN
Som börsnoterade vid NASDAQ Stockholm är Peab en väletablerad verksamhet men med ett stort hjärta. I Valhall Park utanför Ängelholm arbetar koncernens nordiska shared service center Peab Support. Ekonomiavdelningen som består av leverantörsreskontra och kundreskontra arbetar dagligen med att supportera organisationen i ekonomiska ärenden i en utvecklande anda. Här finns det ett stort engagemang med spetskompetens!

Academic Work söker därav för Peabs räkning en ekonomiassistent till deras avdelning inom leverantörsreskontra. Behovet är omgående och vi söker dig som är intresserad av att ta sig an en roll med positiv energi i en utvecklande miljö. I denna tjänst får du ta klivet in i en supporterande ekonomiroll på en stor ekonomiavdelning som ger dig en möjlighet att både växa och ta ansvar. Som ekonomiassistent arbetar du med leverantörsreskontra, i ett nära samarbete med ditt team i en positiv och välkomnande miljö där du ges möjligheten att sätta dig in i varierande arbetsuppgifter högt som lågt.

Du erbjuds
• Ett initialt konsultuppdrag på 6 månader med god chans till förlängning

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2024-05-16

Dina arbetsuppgifter
• Sköta leverantörsreskontra
• Månads- och bankavstämningar
• Hantera utbetalningar
• Hantera uppläggning av leverantörer
• Hantering av påminnelser
• Momsfrågor

VI SÖKER DIG SOM
• Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från Universitet/Högskola/KY/YH
• Har ett tydligt ekonomi- och systemintresse
• Har erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration
• Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift

Det är även meriterande om du har goda erfarenheter av Excel, van vid att hantera större mängder data. Stor vikt i denna process kommer dessutom läggas på din motivation och inställning för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är:

• Strukturerad
• Samarbetsvillig
• Flexibel

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15104510".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8685898

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: