Ekonomiassistent inom Leverantörsreskontra till bolag mitt i cen

SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du ekonomiassistent inom leverantörsreskontra och sugen nya utmaningar? Nu söker vi på SJR dig med erfarenhet från rollen som ekonomiassistent för kunds räkning.

Nedanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start i maj. Tjänsten är placerad hos vår kund som sitter i fina lokaler mitt i centrala Stockholm.

Publiceringsdatum
2019-03-19

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att hantera koncernens leverantörsfakturor. Du kommer även att arbeta med:

Utveckling av rutiner
Avstämningar av konton relaterade till leverantörsreskontra
Filhantering av betalningar
Kontakt med leverantörer
Systemförvaltning för fakturahanteringsprogram Baltzar
Du kommer även att ha mycket kontakt med medarbetare inom organisationen.

Lämplig bakgrund:
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av en liknande roll inom ekonomi och leverantörsreskontra. Du är utbildad gymnasieekonom eller liknande utbildning. Tidigare arbete inom fastighetsbolag och ett systemintresse är meriterande.

Som person är du noggrann i det du gör och van vid att ta egna initiativ. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven, resultatmedveten och kundorienterad med en naturlig fallenhet för att skapa och upprätthålla god ordning och goda relationer. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och en prestigelös inställning gentemot dina kollegor och samarbetspartners men även en förmåga att anpassa sig till nya miljöer och människor.

Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader. Tjänsten är på heltid och start för rollen är i maj. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 076 647 16 43

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cassandra Klang cassandra.klang@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4678847

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: