Ekonomiassistent inom kundreskontra till internationellt teknikf

Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-12-01

Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en driftig och målmedveten ekonomiassistent. Din roll kommer att vara bred men ha fokus på kundreskontra, påminnelser och löpande redovisning. Dina arbetsuppgifter innehåller:

• Påminnelsehantering och inkassokrav
• Kontakt med utländska kunder.
• Bokföra inbetalningar och löpande redovisning.
• Bank- & Balanskontoavstämningar
• Månadsbokslutsarbete.
• Avsättningar och periodiseringar.
• Rapportera och stämma av internmellanhavanden mot dotterbolag.
• Momsrapportering.
• Rapportera statistikuppgifter till SCB.
• Delta i att utveckla processer och rutiner på ekonomiavdelningen.

Vem är du?

Vi söker dig som är i början av din yrkeskarriär och har relevant eftergymnasial utbildning, företrädesvis en högskoleutbildning inom ekonomi eller en YH-utbildning inom redovisning. För att lyckas i tjänsten krävs:

• 2-5 års relevant arbetslivserfarenhet, varav minst 1 år inom kundreskontra.
• Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat.
• Du har mycket goda kunskaper i MS Office paketet, speciellt Excel.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Visma business, Agda, MediusFlow eller AARO.

För att trivas hos vår kund tror vi att du är en vetgirig och hjälpsam person som uppskattar att både ta ansvar för dina arbetsuppgifter och att hjälpa kollegor när det behövs. Du uppskattar ett högt tempo där du hela tiden får lära dig nya saker samtidigt som du är noggrann med dina återkommande arbetsuppgifter. Rätt person är proaktiv, flexibel och har förmågan att bibehålla ett positivt sätt även vid snabba förändringar som ställer krav på handlingskraft.

Du erbjuds

Vår kund är ett ungt teknikföretag med internationella dotterbolag samt sin egen forskning och utveckling. Detta är en rekrytering med anställning direkt hos vår kund. Du kommer att bli anställd för ett föräldravikariat fram till hösten 2016. Därefter finns chans till förlängning eller en tillsvidareanställning.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Eklöf via mail: thomas.eklof@jurekbemanning.se .

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurekbemanning.se .

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj.

Start:

Enligt ök.

Ersättning
Enligt ök.

Sista ansökningsdag

Vi kommer att tillsätta tjänsten löpande.

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-17
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2374
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Eklöf thomas.eklof@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2085245

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: