Ekonomiassistent inom kundreskontra sökes omgående för spännande

ProfessionalConsulting / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Har du några års erfarenhet som ekonomiassistent inom kundreskontra? Är du driven och initiativtagande? Då har vi tjänsten för dig!
Nu söker vi för kunds räkning dig som vill arbeta som ekonomiassistent inom kundreskontra. Vår kund som är ett av Sveriges största försäkringsbolag behöver nu förstärkning till deras team inom kundreskontra. I denna roll kommer du i första hand att arbeta mot Norge, dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

• Kundreskontra
• Betalningsplacering
• Utredning av olösta inkommande eller returnerade betalningar
• Kundfakturering
• Avstämningsarbete vid månads- och kvartals bokslut
• Förbättringsarbete och utveckling av arbetsrutiner och processer
• Kundkontakt

Uppdraget innebär att du är anställd av oss på ProfessionalConsulting men arbetar hos vår kund på deras kontor i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid och beräknas starta omgående och pågå i cirka fem månader framöver, med stor chans till förlängning. Kontorstider tillämpas.

Vi söker dig som har läst en högskola eller universitetsutbildning inom ekonomi. Du har cirka två - fem års erfarenhet som ekonomiassistent. Det är ett krav att du har tidigare erfarenhet av arbete inom bokföring och kundreskontra. Vidare har du erfarenhet och baskunskaper i redovisningsarbete. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift samt har förståelse för de nordiska språken. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av försäkringsbranschen. Vidare har du goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt kunskap i något stödsystem, det är meriterande med kunskap i Navision, Ax Dynamics, Lotus Notes eller Agresso.
Som person är du driven, noggrann och initiativtagande. Du är en duktig och noggrann administratör som är bra på att dokumentera. Du tycker om att arbeta i en roll där du själv får lösa problem och leta upp svaren om något inte stämmer. Låter det här som något för dig? Ansök då idag!
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-10-23

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3-6 mån

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2042446

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: