Ekonomiassistent / HR-assistent, 50 %

Avanzera Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Tyresö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

Avanzera söker en ekonomiassistent / HR-assistent till vår kund i Tyresö. Du kommer ha en blandad roll där du hanterar både ekonomi och HR relaterade uppgifter. Tjänsten är på deltid (50%) och starta omgående. Uppdraget är på minst 6 månader med möjlighet till förlängning.
Som ekonomikonsult på Avanzera är du med och bidrar till framgång hos våra kunder.

Publiceringsdatum
2016-10-27

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent har du följande arbetsuppgifter:

• Administrering i ERP- system
• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra
• Löpande bokföring
• Rapportering
• Behjälplig vid bokslut

Som löneadministratör/ HR-assistent kommer du ha följande arbetsuppgifter:

• Ansvara för närvaroadministration, närvarostämplingar, frånvarorapporter etc
• Löpande attestera tider, skapa och administrera löneunderlag
• Diverse löpande HR-arbete enl. befintlig rutin som att upprätta rapporter, kvittenser, protokoll och förmedla, fördela och driva dessa gentemot gruppchefer
• Utföra full lönekörning i lönesystem (Visma 600)

Bakgrund
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda datorkunskaper, främst i Microsoft Office. Det är meriterande om du har erfarenhet av ERP-systemet Monitor. Vidare är det viktigt att du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket. Det är ett självständigt arbete och du behöver förstå helheten och våga ta för sig samt fatta egna beslut. Som person ser vi att du är självgående, effektiv, initiativtagande och ordningsam. Det är även av stor vikt att du har vana att hantera konfidentiell information professionellt.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten.

Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till konsultchef Anna Kalzén på telefonnummer 0700-905 491 eller anna.kalzen@avanzera.se.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 825
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Kalzén anna.kalzen@avanzera.se 0700-90 54 91

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Jobbnummer
3135468

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: