Ekonomiassistent för konsultuppdrag i Västerås
Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Västerås,
Eskilstuna,
Enköping,
Köping,
Sala eller i
hela Sverige Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2016-02-11Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent kommer de huvudsakliga arbetsuppgifterna att omfatta leverantörsfakturahanteringen och allt vad det innebär. Felsökning av fakturor och matchning mot inköpsordrar förekommer i det dagliga arbetet och det är viktigt att du trivs med den typen av detektivarbete som detta kan innebära. Du kommer att ha stora kontaktytor både internt och externt.
Du kommer att :
• Vara ansvarig för leverantörsreskontraprocessen.
• Vara behjälplig i avstämningar.
• Hantera fakturor och därmed sammanhängande arbetsuppgifter.
• Vara delaktig i arbetet att förenkla processen för leverantörsreskontra.
• Övriga ad hoc uppgifter på redovisningsavdelningen.
Kunden har en samarbetspartner som scannar in alla fakturor i Basware, som är deras fakturasystem. Behovet finns på halvtid,
50 %, from 1 mars - 30 sep 2016.
Vem är du?
För denna roll krävs det att du har:
• Minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbete inom reskontra.
• Relevant utbildning inom ekonomi från högskola / yrkeshögskola.
• Erfarenhet i SAP och/eller Basware är meriterande.
• Goda excel-kunskaper
• Prestigelös, ansvarsfull, ordningssam och strukturerad.
• Bra på att samarbeta och kommunicera.
• Flytande i svenska och engelska.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Maria Örnsberg, 021-15 12 02 eller
maria.ornsberg@se.experis.comVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
50% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Örnsberg 021-151202
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2665337
Observera att sista ansökningsdag har passerat.