Ekonomiassistent för konsultuppdrag

SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2010-03-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent för konsultuppdrag" (publicerad 2010-05-19) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Sollentuna eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
För kunds räkning söker vi en erfaren reskontrahandläggare med erfarenhet från både kund- och leverantörsreskontra till ett konsultuppdrag på 6 månader. Du bör vara tillgänglig omgående eller inom 1 månad. Kunden har sitt kontor i Jordbro i Haninge kommun.

Publiceringsdatum
2010-03-04

Dina arbetsuppgifter
I detta uppdrag kommer du inledningsvis arbeta med kundreskontran. Till de dagliga arbetsuppgifterna ingår fakturering samt se till att krediteringar görs på ett korrekt sätt. Kravhantering med påminnnelseavisering, räntefakturering samt inskick till inkasso är andra delar som du kommer arbeta med. Uppdateringar och nyregistreringar i kundregistret ingår också.
Senare kommer du successivt att få jobba mer med leverantörsreskontran. Förutom att göra uppdateringar av valutakurser ska du se till att rutinerna kring attest efterföljs. Avstämningar, kontering och delaktighet i bokslut är andra delar du kommer jobba med.
Är det dig vi söker?
• Vi söker dig med minst 3-5 års relevant erfarenhet av liknande uppgifter.
• Du bör ha gymnasieekonomisk utbildning eller annan utbildning från högskola eller motsvarande.
• Goda kunskaper i Excel
• Meriterande om du har erfarenhet av att jobba i IFS eller Wisma, dock ej krav.
Som person ska du vara en flexibel lagspelare med noggrannhet, struktur, och ett brinnande intresse för siffror som ledord.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Konsultuppdrag på 6 månader. Du bör vara tillgänglig omgående eller inom 1 månad.

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
ansökan sker via annan webplats: Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Linda Clarin; 08-407 55 19
Lena Severin tel; 08-407-55 11

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 STOCKHOLM

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, 5tr

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4075500
Faxnummer: 08-4075510
E-postadress: sjr@sjr.se

Jobbnummer
600269

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: