Ekonomiassistent/Administratör
Byggnadshyttan Kalk & Bygg AB / Ekonomiassistentjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Byggnadshyttan Kalk & Bygg AB i Gotland Byggnadshyttan Kalk & Bygg AB söker ekonomiassistent/administratör.
Vi är genuint intresserade av byggnadsvård och har lång erfarenhet av att renovera gamla hus och restaurera kulturhistoriska byggnader. Vi utför även nybyggnation och ombyggnader. Vi bränner kalk som vi använder i vår egen verksamhet, men också säljer separat.
Publiceringsdatum2021-07-05Om tjänstenDu kommer att arbeta tillsammans med VD och styrelse. Här arbetar vi med projektredovisning av varierande storlek inom restaurering, ombyggnation och nybyggnation.
I rollen som Ekonomiassistent/Administratör kommer du att arbeta brett och varierat med ekonomirelaterade uppgifter. Du rapporterar direkt till VD.
På Byggnadshyttan innebär rollen som Ekonomiassistent ett självständigt arbete med stort eget ansvar, det finns goda möjligheter att forma rollen och utveckla området. Ditt ansvar innebär kontakt med företagets alla anställda, leverantörer och kunder.
Då Byggnadshyttan är ett litet företag så innebär det att alla hjälps åt med vad de kan.
Vi söker efter en person som är en problemlösare, är driven, har ett stort engagemang samt har en positiv inställning till sitt arbete. Du kan snabbt sätta dig in i dina arbetsuppgifter och bidra till företagets fortsatta utveckling. I rollen som ekonomiassistent är det viktig med känsla för rutiner, processer och struktur. Tjänsten ställer krav på att kunna hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Vidare, vill vi att du har en stark analytisk förmåga samt är en person som sprider härlig energi till dina arbetskollegor. För att trivas och passa in i företagskulturen har du lätt att anpassa dig till nya förutsättningar.
För att lyckas i din roll ser vi att du har grundutbildning inom ekonomi. Du har också gärna några års erfarenhet av fakturahantering. Vi meriterar dig som har arbetat med hela faktureringskedjan inom byggbranschen.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i Excel, Fortnox och Hogia Lön
Dina arbetsuppgifter• Leverantrösreskontra
• Fakturering
• Löpande bokföring
• Lönehantering
• Moms- och arbetsgivardeklarationer
• ROT avdrag
• Övriga förekommande administrativa uppgifter
Praktisk information
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Vi erbjuder anställning med individuell lön enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av semester, tjänstepension och försäkringar. Tjänsten är på deltid, 70 %, och tillträde är omgående då vår nuvarande ekonom slutar i augusti.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor gällande tjänsten och rekryteringsprocessen hänvisas till Katarina Öhman, på mail
katarina.ohman@byggnadshyttan.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-04
AdressByggnadshyttan Kalk & Bygg AB
Langs Väg 45
62150 Visby
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ekonomiassistent".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Byggnadshyttan Kalk & Bygg AB (org.nr 556414-4029),
http://www.byggnadshyttan.se Langs Väg 45 (
visa karta)
621 50 VISBY
Tillgång till bil För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
info@byggnadshyttan.se Jobbnummer 5847139
Observera att sista ansökningsdag har passerat.