Ekonomiassistent
Karlskogahem AB / Ekonomiassistentjobb / Karlskoga
2025-02-04
Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlskogahem AB i Karlskoga Vill du vara med på vår resa mot att bli Sveriges bästa arbetsplats? Vill du arbeta i en mindre organisation där du får stora möjligheter att påverka och bidra med egna idéer och initiativ? Då ska du läsa vidare för då kan det här vara tjänsten för dig!
Rollen
Som ekonomiassistent på Karlskogahem kommer du i huvudsak att arbeta med leverantörs- och kundfakturor samt löpande bokföring.
En stor del av tjänsten består också av att vara med och utveckla vårt fastighets-system PM5, samt vara ansvarig för de ekonomiska delarna i programmet.
Övriga arbetsuppgifter kommer att vara bland annat:
- Hyresförändringar
- Systemadministration
- Lägga upp nya lokalavtal
- Avstämningar
- Svara i telefon
- Hyresgästkontakter
- Medverka i framtagande av bokslutsmaterial
- Hyresavisering
- Fakturaflöden, automatiseringar
- Vidarefakturering
I rollen får du möjlighet att vara med och bidra till att utveckla, effektivisera och digitalisera ekonomiavdelningen samt bidra till att uppsatta mål och resultat nås på ett effektivt och professionellt sätt. Vi ser gärna att du hjälper oss i vår digitala resa och att du aktivt bidrar till att vi på ekonomiavdelningen håller oss i framkant när det gäller digitala processer och arbetssätt.
Vem är du?
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning från gymnasium/universitet, eller har annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tror att du trivs med att arbeta i en mindre organisation där din personliga insats är viktig för hela organisationen. Du har förmågan att driva ditt arbete självständigt, du tar egna initiativ och har förmåga att fatta beslut. Vidare är du prestigelös, noggrann, lojal och har en god samarbetsförmåga och lätt för att kommunicera.
Tjänsten kräver god datavana och förutsätter att du har god erfarenhet av Office, främst Excel och Word samt vana att arbeta i olika typer av program.
Det här är vi
Karlskogahem AB är ett helägt kommunalt bolag grundat 1946. Vårt bestånd omfattar cirka 2 600 bostadslägenheter och cirka 42 000 kvm lokaler. Lokalerna består av gruppbostäder, kontor och affärslokaler. Karlskogahems omsättning uppgick år 2024 till 257 mnkr och vi har idag ca 45 personer anställda på helårsbasis.
Våra värdeord leder oss i vardagen varför det är viktigt att ansvar, trygghet och gemenskap känns självklart för dig.
Mer information och ansökan
Detta är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetstiden är förlagd till dagtid med möjlighet till flex och viss möjlighet till distansarbete.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka din ansökan till oss!
Vid frågor om tjänsten kontakta Therese Hengärde Torpfeldt, Ekonomichef, tel 0586-657 06
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/1".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Karlskogahem AB (org.nr 556046-8885)
Kontakt Therese Hengärde Torpfeldt
0586-65706 Jobbnummer 9144538