Ekonomiassistent

Vedum / Ekonomiassistentjobb / Vara
2015-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent" (publicerad 2017-03-14) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Vara, Grästorp, Herrljunga, Vårgårda, Lidköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vedum i Vara, Göteborg, Linköping, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

Ålder är visserligen ingen garanti för visdom, men vi vågar ändå påstå att vår långa erfarenhet gjort oss klokare. Vi har exempelvis lärt oss att vi ständigt måste utveckla nya lösningar för att leva upp till samtidens krav. Idag är vårt utvecklings- och kvalitetsarbete knutit till rutiner, program och certifieringar, men den starka viljan att tänka nytt har funnits i företaget sedan det grundades av snickaren Viktor Lindberg 1919. I dag är vi 330 anställda och omsatte 2014 ca 485 miljoner kronor.  Det gör oss till Sveriges största familjeägda köks- och badrumsföretag. Men framför allt är vi ett företag som använder vår långa erfarenhet för att utveckla nya idéer.

Vi har en positiv försäljningsutveckling och söker därför ytterligare medarbetare inom vår ekonomiavdelning.

Rollen som ekonomiassistent

Du kommer att ingår i vår ekonomigrupp med delat ansvar för fakturering av levererade ordrar för affärsområde utställningar & husfabriker. Vi strävar alltid efter flexibilitet och mångkunnighet inom ekonomigruppen. Du kommer på sikt därför även att vara back-up för fakturering inom våra övriga affärsområde.  

Andra arbetsuppgifter är att ta fram och bedöma kreditupplysningar. Vi levererar till Norge och elektronisk tullhantering för leveranser ingår därmed som en uppgift.

Avstämning av inventering av köks- och badprodukter i utställningarna är andra arbetsuppgifter samt arkivering av ekonomiskt material.

Vår webb-shop har mottagits väldigt positivt med arbetsuppgifter som faller inom ekonomigruppen bla avseende att lägga upp kundnummer, hämta betalningar, PayEx, Klarna samt utfärda värdebevis. 

Arbetet innefattar dessutom registrering av kundinbetalningar, leverantörsfakturahantering (scanning, konteringsförslag, bevakning attest, arkivering mm) samt leverantörsreskontra (svenska och utländska).

Publiceringsdatum
2015-05-12

Profil
Vi söker dig som har en ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med praktiska erfarenhet av redovisningsarbete. Du känner dig bekväm i att arbeta med windowsbaserade program samt har gärna erfarenheter av affärssystemet Movex. 

Dina personliga egenskaper är viktiga och att du trivs och bidrar aktivt i en arbetsgrupp där alla jobbar tillsammans för att nå gemensamma mål. Som person är du nyfiken, ambitiös och noggrann. 

Tjänsten
Heltid på vårt huvudkontor i Vedum. Tillsvidareanställning med en ambition om tillträde i början av augusti. Anställningen inleds med provanställning 6 månader.

Vill du veta mer
Du är varmt välkommen med frågor och når oss på telefon from den 19 maj: Har du frågor om tjänsten så ring vår ekonomichef Lena Karlsson tfn 0512-576 10. Allmänna frågor om att arbeta på Vedum besvaras av Birgitta Henriksson, personalchef, tfn 0708-220143.

Så ansöker du
Din ansökan behöver vi ha senast den 24 maj.

För att vi skall kunna förbättra oss i vårt rekryteringsarbete vill vi gärna att du anger i din ansökan hur du fått kännedom om den lediga tjänsten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vedum

Adress
Vedum
Lövaråsgatan 6
53484 Vedum

Kontorsadress
Lövaråsgatan 6

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2290836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vedum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vedum: